یک منبع آگاه خبری تایید کرد هکر 18 ساله بازی GTA 6 پس‌از مدت‌ها انتظار به‌دلیل هک سرورهای استودیو Rockstar و انتشار گیم‌پلی 90 دقیقه‌ای این بازی ویدئویی با رای دادگاه بریتیانیا به‌ حبس ابد در بیمارستان محکوم شد.

همان‌طورکه می‌دانید، سال گذشته، یک هکر نوجوان با نفود به سرورهای استودیو Rockstar Games توانست با استفاده از تلویزیون هوشمند آمازون، ماوس و کیبورد به‌سادگی یک ویدئو 90 دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی GTA 6 را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند؛ این ویدئو‌ به‌سرعت از تمامی پلتفرم‌ها حذف شد، اما قبل‌ازآن میلیون‌ها نفر آن را مشاهده و اطلاعات بسیار زیادی را استخراج کردند. اکنون، شبکه BBC گزارش می‌کند یک قاضی لندنی هکر 18 ساله بازی GTA 6 را به‌نام آریون کورتاج به‌ حبس ابد و بستری در بیمارستان روانی محکوم کرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتر از این خبر می‌پردازیم.

چندی‌پیش، پزشکان متخصص اعصاب و روان اعلام کرد آریون کورتاج از اوتیسم حاد رنج می‌برد و آن برای محاکمه در دادگاه ناتوان اعلام کردند. پس‌از قضاوت، هیئت منصفه دستور داد میزان خسارات و صحت ارتکاب جرم را به‌صورت کامل بررسی کنند؛ درحقیقت باید مشخص شود جرم به‌صورت عامدانه و مجرمانه اتفاق افتاده یا آنکه گروه یا شخصی پشت چنین جرم بزرگ سایبری بوده است. همچنین، قاضی پرونده یک‌بار دیگر دستور به ارزیابی سلامت روان کورتاج را داد که مشخص شد این نوجوان 18 سال بازهم میل به‌بازگشت جرایم سایبری دارد؛ البته برخی گزارش‌ها می‌گوید کورتاج رفتارهای خشونت‌آمیزی حین بازداشت داشته که نشان‌دهنده عدم سلامت‌روان محسوب می‌شود.

هکر GTA 6

علاوه‌براین، استودیو Rockstar Games اظهار کرد هک اطلاعاتی حدود 5 میلیون دلار خسارت مالی و هزاران ساعت وقت کارکنان این مجموعه بزرگ را گرفته است. وکلای آریون کورتاج استدلال کردند موفقیت تریلر GTA 6 در چهار روز اول انتشار با 128 میلیون بازدید نشان می‌دهد هک سال گذشته هیچ‌گونه آسیبی به شخصیت‌های این بازی ویدئویی یا گیم‌پلی نزده است؛ برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی نوشتند حبس ابد در بیمارستان روانی برای یک نوجوان حکمی بسیار سنگین و دور انتظار به‌شمار می‌رود و از دادگاه لندن خواستند با بررسی تمامی جوانب درباره حکم تجدیدنظر کنند.

ازسوی‌دیگر، یک عضو دیگر از گروه هکری Lapsus$ در همان دادگاه مجرم شناخته شد، اما نام این نوجوان 17 ساله به‌صورت علنی افشا نشد. هکر ناشناس متهم به‌همکاری با آریون کورتاج شد و سایر اعضای گروه Lapsus$ برای نفود به سرورهای کمپانی آمریکایی NVIDIA و شرکت مخابراتی BT/EE تحت‌تعقیب هستند، چراکه درخواست باج 4 میلیون دلاری کردند. درانتها باید اشاره کرد هکر ناشناس خردسال به 18 ماه بازپروری جوانان و ممنوعیت استفاده از VPN محکوم شد.

اخبار مرتبط: