ریلمی در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ علاوه بر رونمایی از گوشی جدیدش، به‌صورت رسمی در بازار ایران حضور پیدا کرد و شاهد IMEI اختصاصی ریلمی برای بازار ایران هستیم.

امسال نمایشگاه تلکام علاوه بر شرکت‌های مخابراتی و اپراتورها، شاهد حضور برخی از شرکت‌های سخت‌افزاری و بعضا موبایلی نیز بود. در این رویداد شرکت کاوش که به عنوان یکی از نمایندگان رسمی برند ریلمی، گوشی‌های این شرکت را وارد می‌کند، به‌ رونمایی از محصولات جدید این شرکت پرداخت.

در مراسمی که شرکت ایرانیان قائم همراه در نمایشگاه برگزار کرد، از حضور رسمی این برند در بازار ایران خبر داد و اعلام کرد که برنامه هشت ماهه این شرکت، گرفتن ۵ درصد از بازار ایران است. از‌این‌رو به گفته مدیر این شرکت اگر سهم بازار ایران را ۱۲ میلیون گوشی در نظر بگیریم، تا ۸ ماه آینده باید منتظر فروش ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی دربازار باشیم.

ریلمی در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲

یکی از موارد مهمی که در این مراسم اعلام شد، اختصاص IMEI ویژه بازار ایران توسط شرکت مادر برای گوشی‌های ریلمی است. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت چینی ایران را به رسمیت شناخته و همانند سایر بازارها، برای ایران نیز محصول در نظر می‌گیرد. به‌این ترتیب محصولات با IMEI ایرانی اگر در هر کشور دیگری فعال شوند، مشمول جریمه خواهند شد.

بر اساس گزارش شرکت کاوش، برخی از گوشی‌ها حتی در بازار ایران نسبت به سایر بازارها ارزان‌تر هستند؛ مثلا گوشی ریلمی ‍۱۱ پرو پلاس که ارزان‌ترین گوشی با حافظه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی در بازار ایران به‌شمار می‌رود. البته طبق گفته رضا قربانی، مدیر عامل این شرکت، نمونه رقیب ریلمی ۱۱ پرو پلاس، پوکو اف ۵ پرو است که قیمتی گران‌تر از این گوشی دارد.

در ادامه این مراسم از گوشی ریلمی GT3 رونمایی شد که از سرعت شارژ فوق‌العاده ۲۴۰ وات بهره می‌برد و تا چند هفته آینده به بازار ایران می‌رسد. به گفته قربانی Realme GT3 با قیمت جهانی ۵۰۰ دلار عرضه و مشمول گارانتی ۱۸ ماهه خواهد شد. این در حالی است که عرف گارانتی در دنیا ۱۲ ماه است و ما با توجه به قانون ایران ۱۸ ماه گارانتی را روی محصولات خود ارائه می‌دهیم و برای واردکننده‌ها نیز از همان دفتر دبی، به میزانی از قیمت گوشی کم می‌کنیم تا وارد‌کننده از جیب خود هزینه گارانتی را متقبل نشود.

گوشی جدید ریلمی

ریلمی GT3 علاوه‌بر شارژ سریع از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به همراه ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم قدرت می‌گیرد و کاربران می‌توانند تا یک ترابایت حافظه داخلی را برای خرید انتخاب کنند. صفحه نمایش امولد با نرخ به‌روز‌رسانی ۱۴۴ هرتز و روشنایی حداکثری ۱۴۰۰ نیت و اندروید ۱۳ با رابط کاربری Relame UI 4.0 از دیگر مشخصات جی تی ۳ است.

طبق گفته مدیران این شرکت، گوشی مذکور تا هفته دوم یا سوم ماه ژانویه ۲۰۲۴ وارد بازار ایران می‌شود. از این رو باید از حدود تاریخ ۱۹ بهمن تا اوایل اسفند ماه ۱۴۰۲ منتظر دیده شدن این گوشی در بازار ایران باشیم.

علاوه‌براین در این رویداد به این موضوع نیز اشاره شد که ریلمی هم مانند سایر برند‌ها برای گوشی‌های وارد شده به بازار تصمیم می‌گیرد. از این‌‌رو واردات سایر نسخه‌ها با‌ توجه به تصمیم شرکت مادر خواهد بود. بنابراین از اکنون نمی‌توان برای گوشی‌های آینده بازار تصمیم گرفت. اما سیاست کلی ریلمی ارائه گوشی‌ها مخصوص بازار هدف خود است.

ریلمی در ایران

طبق گزارش‌های ارائه شده در این رویداد خبری، سهم بازار ریلمی در بازار‌های الجزایر، تونس، آمریکای لاتین زیاد است و برای مثال در کشوری مانند مصر، ریلمی بیشترین سهم را دارد.

اگر شما نیز به آخرین اخبار نمایشگاه تلکام علاقه دارید، پوشش خبری علاالدین از این رویداد را از دست ندهید.

نظر شما درباره ارائه IMEI اختصاصی ریلمی برای ایران چیست؟ آیا به نظر شما با این حضور رسمی، مشکلات کاربران کمتر از گذشته خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.