اپراتور اول امسال نیز مانند گذشته در نمایشگاه تلکام حضور داشت و در غرفه همراه اول در تلکام ۱۴۰۲ شاهد استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده بودیم.

همراه اول در سالن ۶، یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ را به‌خود اختصاص داده است و در آن شاهد غرفه‌های کوچکی بودیم که هر کدام وظیفه‌ای را به عهده داشتند و محصولی را ارائه می‌کردند. یکی از غرفه‌ها به‌عنوان مرکز نوآوری همراه اول این تکنولوژی را در حد آزمایشی به نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ ارائه کرده است.

هولوگرام همراه اول علاوه بر نمایش یک شخصیت امکان مکالمه نیز دارد و کاربر می‌تواند درباره هر موضوعی با آن سخن بگوید و پاسخ او را بشنود. البته بررسی این ویژگی برای ما ممکن نبود. چرا‌که باتوجه به شلوغی نمایشگاه، امتحان این قابلیت امکان‌پذیر نبود. البته امکان مکالمه با این هولوگرام که از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد با استفاده از تایپ کردن وجود داشت.

 همراه اول در نمایشگاه تلکام

نکته جالب این هولوگرام امکان تغییر شخصیت آن بود و مرکز نوآوری همراه اول چندین شخصیت هولوگرامی را برای هوش مصنوعی خود طراحی کرده بود.

بخش جذاب و جالب دیگر غرفه همراه اول استفاده از واقعیت افزوده بود. البته این موضوع صرفا نمایشی نبود و همراه اول از تکنولوژی واقعیت افزوده در شرکت خود نیز استفاده می‌کرد. به گفته مسئول غرفه واقعیت افزوده، این تکنولوژی امکان استفاده در آموزش آنلاین را دارد.

همچنین جایی که همراه اول از این تکنولوژی استفاده می‌کرد، در بررسی ایرادات تجهیزات خود بود. به گفته مسئول این بخش، همراه اول با استفاده از واقعیت افزوده توانسته است تا به میزان زیادی هزینه تعمیرات و نگهداری از شبکه خود را کاهش دهد. چرا‌که دیگر برای ایرادات ساده لازم نیست دستگاه‌‌ها به مرکز اصلی ارسال شوند و برخی از مشکلات با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده برطرف می‌شوند.

تکنسین‌هایی که در مناطق دور افتاده هستند،‌ با استفاده از این تکنولوژی با اتاق فرمان که در آن کارشناسان تخصصی هستند، در ارتباط‌اند و از این‌رو خیلی از مشکلات به سادگی حل می‌شوند. همچنین استفاده از پهپاد برای بررسی و پایش وضعیت دکل‌ها نیز موضوع دیگری بود که کارشناس همراه اول به‌ آن اشاره کرد.

 نمایشگاه تلکام

از این دو تکنولوژی که بگذریم، همراه اول در غرفه خود بخشی را برای نمایش IoT یا اینترنت اشیا در نظر گرفته بود. همراه اول برای مشترکان سازمانی نیز در زمینه توسعه شبکه امن و 5G همکاری می‌کند و حتی زیرساخت را نیز به علاقه‌مندان سازمانی ارائه می‌کند. بی‌سیم و تجهیزات ارتباطی دیگری نیز برای سازمان‌ها و مشتریان تجاری در این غرفه ارائه شده است.

بخش جذاب برای کاربرانی که به صورت حضوری به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، گردانه همراه اول است. کاربران با چرخاندن گردانه، شانس خود را برای کسب امتیاز و جوایز امتحان می‌کنند. از این رو اگر شما نیز به نمایشگاه مراجعه کردید، حتما به غرفه همراه اول سر بزنید.

در انتها تکنولوژی هشدار دهنده برای بیمارانی که مبتلا به بیماری صرع بودند، فناوری دیگری بود که توسط همراه اول توسعه داده شده بود. این تکنولوژی می‌تواند پیش از وقوع تشنج، از روی علائم به بیمار هشدار دهد.

اگر شما نیز مشتاق هستید تا سایر اخبار نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ را دنبال کنید، اخبار تلکام ۱۴۰۲ را از دست ندهید.

نظر شما درباره غرفه همراه اول در تلکام ۱۴۰۲ چیست؟ به نظر شما چقدر تا استفاده گسترده‌تر از واقعیت افزوده فاصله داریم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: