شرکت یوبی سافت از ۲۸ دی ماه انتشار بازی جدید شاهزاده ایرانی، تاج گمشده یا Prince of Persia: The Lost Crown را آغاز می‌کند که اولین نسخه از این سری پس از سال ۲۰۱۰ به‌حساب می‌آید.

شرکت یوبی‌سافت یکی از بزرگ‌ترین و نام‌دارترین شرکت‌های سازنده بازی ویدیویی است. این شرکت بازی‌های مختلفی را در سبک‌های متفاوت ازجمله اکشن، ماجراجویی و مسابقه‌ای منتشر کرده و عناوین متعددی را از جمله سری بازی‌های رینبو سیکس و گوست ریکون (از دسته عناوین اکشن Tom Clancy's)، فار کرای، واچ داگز، سری کودکانه ریمن و سری مسابقات The Crew اشاره کرد. بااین حال احتمالا یکی از موفق‌ترین سری‌ بازی‌های تاریخ و محبوب‌ترین سری بازی شرکت یوبی‌سافت، بازی Assassin's Creed یا آئین حشاشین است.

این سری سال‌ها قبل و پس از خبر ساخت سری بازی خدای جنگ آغاز به‌کار کرد. درحقیقت پیش از آن شرکت یوبی‌سافت عناوینی از سری بازی «شاهزاده ایرانی» یا The Prince of Persia را تولید و عرضه می‌کرد، اما به‌دلیل اکشن کم آن و ناتوانی در رقابت، تصمیم به ترک آن و آغاز پروژه جدید Assassin's creed گرفت که درنهایت بسیار موفقیت‌آمیز بود. بااین حال پس از سال‌ها شرکت یوبی‌سافت تصمیم گرفت تا دوباره به سری قدیمی بازگردد و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و حس نوستالژی کاربران، موفقیت کسب کند.

این شرکت ۳ سال قبل یک ویدیو تریلر از ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time (شاهزادی ایرانی: شن‌های زمان) منتشر کرد که به‌دلیل کیفیت پایین با بازخورد منفی از سوی هواداران مواجه شد. پس از آن شرکت یوبی‌سافت اعلام کرد این عنوان به‌تاخیر افتاده و در زمان دیگری عرضه خواهد شد. پس از گذشت مدت طولانی و درحالی که هنوز تکلیف این عنوان مشخص نشده است، شرکت یوبی‌سافت تولید عنوان دیگری را از این سری آغاز کرد. این بازی Prince of Persia: The Lost Crown یا «شاهزاده ایرانی: تاج گمشده» نام دارد.

بازی «شاهزاده ایرانی: تاج گمشده» قرار است از ۲۸ دی ماه، یعنی چند روز دیگر در سراسر جهان منتشر شود. در این بازی 2.5D، بازیکنان درنقش سارگون (Sargon) قرار گرفته و علاوه‌بر مبارزات باید معماهای مختلف را حل کنند. این عنوان نه‌تنها یک نسخه بازسازی شده نیست، بلکه نه پیشینه قسمت قبلی است و نه ادامه نسخه‌های قدیمی خواهد بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد شرکت می‌خواهد اصطلاحا سری قدیمی را ریبوت کرده و دوباره از ابتدا عناوین جدیدی را بسازد. علاقمندان می‌توانند این بازی را برای پلتفرم‌های PS4/5، ایکس‌باکس وان و سری X/S، کامپیوتر شخصی و نینتندو سوییچ تهیه کنند. همچنین گفته شده این بازی از حداقل نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در تمامی پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به تجربه بازی Prince of Persia: The Lost Crown دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: