جیسون راجرز از ساعت هوشمند Retro Gaming Watch رونمایی کرد که علاوه‌بر ساعت هوشمند، توانایی اجرای بازی‌های کنسول دستی Game Boy را دارد، البته فروش آن تا قبل از نوامبر ۲۰۲۴ شروع نمی‌شود.

ششم مهر ماه سال ۱۳۸۹ شرکت سونی از اولین فرم فعلی ساعت هوشمند به‌نام Sony Ericsson LiveView رونمایی کرد. این دستگاه که قابلیت اتصال به گوشی اندرویدی داشت و با قابلیت‌های مختلف، چند ماه قبل راهی بازار شد. پس از آن سال ۲۰۱۳ شرکت سامسونگ از Samsung Gear به‌عنوان اولین ساعت هوشمند این شرکت رونمایی کرد و سال ۲۰۱۵ هم اولین اپل واچ راهی بازار شد. ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های متعددی مانند دسترسی به پیامک و پخش موسیقی را در ابتدا ارائه می‌کردند، اما باگذر زمان بهتر و بهتر شده و کاربردی‌تر شدند. اما امروز یک ساعت هوشمند جدید معرفی شده که هیچ شباهتی به نسخه‌های اپل و سامسونگ نداشته و درون آن یک کنسول بازی قدیمی قرار دارد.

این ساعت گیمینگ که Retro Gaming Watch نام دارد، در حالت عادی مانند یک ساعت هوشمند عمل می‌کند. برای استفاده از قابلیت گیمینگ این ساعت باید آن را مانند یک گوشی تاشو فلیپ، باز کرد. پس از باز کردن با یک نمایشگر در بخش بالایی و چند دکمه در بخش پایینی مواجه می‌شوید که شباهت زیادی به کنسول بازی قدیمی Game Boy Advance SP دارد. دکمه‌های داخل ساعت هوشمند گیمینگ Retro شامل پد کنترل با چهار جهت، دکمه‌های شروع و انتخاب و چهار دکمه مجزا می‌شود. همچنین درکنار دکمه‌ها یک اسپیکر قرار گرفته است. بنابراین کاربران می‌توانند عناوین Game Boy Advance بدون مشکل روی این دستگاه قابل اجراست.

ساعت هوشمند Retro Gaming Watch

یکی از نکات قابل توجه ساعت Retro Gaming Watch این است که کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را از بند و مچ دست جدا کنند. این دستگاه از تراشه Dialog DA14706 بهره می‌برد که درون آن هسته ARM M33 با کلاک اسپید ۱۶۰ مگاهرتز قرار گرفته است. همچنین دو هسته دیگر ARM M0 درکنار آن قرار گرفته که وظیفه اتصال به بلوتوث و مدیریت سنسورها را برعهده دارند. این ساعت به صفحه‌نمایش مربعی ۱.۵۴ اینچی با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی مجهز شده است. جیسون راجرز (Jason Rogers) توسعه‌دهنده و سازنده این کنسول اعلام کرده که این دستگاه از بازی‌های N64 هم پشتیبانی می‌کند.

راجرز گفت که درصورت موفقیت و استقبال عمومی از ساعت گیمینگ Retro امکان افزودن ماژول‌های دیگر برای ارائه قابلیت‌های جدید مانند سنسور ضربان قلب، دوربین یا اسلات سیم‌کارت وجود دارد. بااین حال هنوز حتی مدل و قابلیت‌های قطعات اضافی هم مشخص نشده است. صفحه‌نمایش خارجی هم که در حالت بسته روی مچ قرار می‌گیرد، قابلیت‌های پایه یک ساعت هوشمند از جمله اعلان، ساعت، باتری و آب‌وهوا را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه به‌عنوان بخشی از کمپین Kickstarter شروع به‌کار کرده و علاقمندان می‌توانند با پرداخت ۱۸۰ دلار یک نمونه را پیش‌خرید کنند. البته تحویل آن تا قبل از نوامبر ۲۰۲۴ صورت نمی‌گیرد و ممکن است با شکست خوردن این پروژه، اصلا ساعت هوشمند تحویل داده نشود.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به تهیه ساعت هوشمند Retro Gaming Watch دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: