تلگرام اخیرا به‌روز‌رسانی‌هایی جدیدی را منتشر کرده است. بارزترین آنها، حالت ذخیره انرژی یا پاور سیوینگ جدیدی است که مزیت‌های زیادی دارد. در کنار آن، تلگرام چندین آپدیت جدید دیگر را هم ارائه کرده که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم. قابلیت ذخیره نیرو در تلگرام، ویژگی جدید و جذابی است که در ادامه می‌خوانید.

حالت پاور سیوینگ (Power Saving Mode)

تلگرام انیمیشن‌های زیبا و افکت‌های سبک خود بهینه‌سازی کرده است تا هر گوشی با هر توان پردازشی بتواند سریع‌تر و راحت‌تر از این پیام‌رسان استفاده کند. قابلیت ذخیره نیرو در تلگرام برای افزایش عمر باتری و بهبود عملکرد تلگرام روی گوشی‌های قدیمی‌تر طراحی شده است.

شما می‌توانید حالت پاور سیوینگ را طوری برنامه ریزی کنید که وقتی گوشی به درصد مشخصی از شارژ می‌رسد به صورت اتوماتیک فعال شود. همچنین می‌توانید تعیین کنید که در این حالت کدام یک از افکت‌ها غیرفعال شوند. کاربران iOS تلگرام نیز می‌توانند از این قابلیت برای محدود کردن آپدیت‌های برنامه در پس‌زمینه استفاده کنند. هرچند توصیه می‌کنیم که این کار را نکنید، چراکه در این‌صورت بسیار بیشتر از قبل با پیام 'Updating…' در تلگرام روبرو خواهید شد.

این قابلیت باعث می‌شود تا دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر هم بتوانند کاربری راحت‌تر و سریع‌تری را با تلگرام تجربه کنند. برای دسترسی به تنظیمات حالت پاور سیوینگ، کافی است از منوی تنظیمات تلگرام، وارد بخش Power Saving شوید.

افزایش گزینه‌های سرعت پخش

سال‌هاست که کاربران می‌توانند سرعت پخش پیام‌های صوتی و تصویری، پادکست‌ها و ویدئوها را در تلگرام کنترل کنند. اما با آپدیت جدیدی که این شرکت ارائه داده، کافی است انگشت خود را روی دکمه 2x نگه دارید تا از گزینه‌های بیشتری برای تنظیم سرعت‌ پخش‌ فایل‌های رسانه‌ای برخوردار شوید (از 0.2x تا 2.5x). برای تغییر سرعت پخش ویدئوها کافیست روی گزینه سه نقطه ضربه زده و سپس روی گزینه 'Playback Speed' ضربه بزنید و بعد اسلایدر را جابجا کنید.

نمایش زمان خوانده شدن پیام‌ها در گروه

با این آپدیت جدید می‌توانید در گروه‌های تلگرامی که زیر 100 نفر عضو دارند، ببینید که کدام پیام‌های شما توسط چه کسانی و در چه ساعتی خوانده شده است.

ارسال خودکار لینک‌های دعوت

در تلگرام حالا می‌توانید کنترل اضافه شدن به یک گروه را خودتان را در دست بگیرید. حال شما می‌توانید تنها به افراد مورد اعتماد خود اجازه دهید تا شما را عضو یک گروه کنند. از آن طرف، اگر بخواهید کسی را که شما را در لیست محدودیت‌های خود قرار داده به یک گروه اضافه کنید، می‌توانید به سرعت در قالب یک پیام شخصی لینک دعوت به گروه را برای او ارسال نمایید. ‌این لینک‌های دعوت بخشی از چت‌های موجود در آن گروه را نمایش می‌دهند تا کاربر بداند که دقیقا به چه نوع گروهی دعوت شده است.

برای کنترل افرادی که می‌توانند شما را به یک گروه اضافه کنند، کافی است از منوی تنظیمات، وارد بخش Privacy and Security و سپس Groups & Channels شوید.

نظم پویای بسته‌های استیکری

در آپدیت‌های قبلی، بسته‌های استیکری که اخیرا استفاده شده‌اند به قسمت بالای پنل منتقل می‌شدند تا به سادگی در دسترس شما باشند. در آپدیت جدید اگر مایلید بسته‌های استیکری شما همان جایی که هستند باقی بمانند (یعنی به سمت بالای پنل نیایند)، می‌توانید روی آیکون چرخ‌دنده در پنل استکیرها ضربه بزنید و قابلیت نظم پویای بسته‌های استیکری (Dynamic Pack Order) را غیرفعال کنید.

ترجمه توضیحات مربوط به بات‌های تلگرامی

توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند بخش تشریح و توضیح عملکرد بات‌های تلگرامی خود را نه فقط به انگلیسی، بلکه به چندین زبان دیگر هم بنویسند.

بهینه‌سازی پشتیبانی از فولدرها در iOS

کاربران تلگرام در گوشی‌های iOS می‌توانند تنها با یک ضربه چت‌های خوانده شده خود را در یک فولدر جداگانه جای دهند. زمانی که قصد دارید پیامی را فوروارد کنید، این فولدرها می‌توانند سرعت پیدا کردن چت مورد نظر را افزایش دهند. این آپدیت به‌زودی برای دستگاه‌های اندرویدی هم عرضه می‌شود.

ایموجی‌های متحرک جدید

آپدیت جدید تلگرام دارای ده‌ها ایموجی متحرک جدید برای کاربران نسخه پریمیوم است.

ایموجی‌های تعاملی جدید

انیماتورهای تلگرام نسخه‌های تعاملی جدیدی از برخی ایموجی‌ها طراحی کرده‌اند. شما می‌توانید از این ایموجی‌های تعاملی جدید در چت‌های شخصی خود استفاده کنید. این نوع ایموجی‌ها می‌توانند کل صفحه گوشی طرف مقابل را برای یک لحظه پر کنند. همچنین می‌توان از آنها برای واکنش نشان داده به پیام‌های دریافتی نیز استفاده کرد.

رفع باگ های قبلی

تلگرام ادعا می‌کند که علاوه بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید، وقت زیادی روی اصلاح ایرادات قبلی گذاشته و توانسته بیش از 400 نقص جزئی را از پیام‌رسان خود حذف کند.

خبر مرتبط: اولین آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۳ میلادی‌ + تمام قابلیت‌ها