شنیده‌ها حاکی از آن است که واردات آیفون 14 و 15 ممکن است از هفته آینده آغاز شود و درغیر این‌صورت به ماه بعد موکول می‌شود.

با داغ شدن بحث رفع ممنوعیت ورود گوشی‌های جدید کمپانی اپل به ایران کاربران زیادی در انتظار پایان این منع قانونی و ورود گوشی‌های آیفون 14 و 15 به کشور هستند. اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است. گفتنی است که طبق مصوبه جدید هیئت وزیران که به‌تازگی به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است برداشته شدن ممنوعیت ورود این دستگاه‌ها مستلزم پرداخت سود بازرگانی 96 درصدی است که این باعث ایجاد تب و تاب در بازار موبایل ایران و کاربران آیفون شده است.

واردات آیفون 14 و 15 در ایران

حالا گمانه‌زنی‌ها از هم‌اکنون آغاز شده و عده‌ای از کارشناسان زمان آزاد شدن واردات آیفون 14 و 15 به گمرک کشور را به‌زودی و طی هفته آینده اعلام کرده‌اند درحالیکه نظر بعضی دیگر براین است که موعد این اتفاق ظرف یک ماه آینده خواهد بود. این درحالی است که با اجرایی شدن قانون موردنظر باید منتظر گوشی‌های جدید برند آیفون با قیمت بسیار بالا و بی سابقه باشیم. از سوی دیگر بعد از اجرایی شدن قانون ممنوعیت وارد شدن آخرین گوشی‌های پرچمدار اپل بازار موبایل ایران از گوشی‌های آیفون 13 رفرش و ریپک اشباع شده و قاچاق آیفون 14 و 15 به ایران نیز قابل توجه بوده است. به‌طوری که بسیاری از کاربران ترجیح داده‌اند به جای خرید آیفون 13 رجیستر شده و قانونی، آیفون 14 یا آیفون 15 غیرقانونی را خریداری کنند که همین باعث به‌وجود آمدن مشکلات زیادی در بازار تلفن همراه شده است.

لازم به ذکر است که سود بازرگانی درواقع همان هزینه رجیستری و ثبت تلفن‌های همراه در سامانه همتاست که احتمال قاچاق موبایل را به صفر نزدیک می‌کند و اکنون درصورت برداشته شدن قانون منع ورود گوشی‌های آیفون ذکر شده به کشور مشکل آنتن‌دهی این دستگاه‌ها که هم‌اکنون دارندگان آن‌ها را به دردسر انداخته حل خواهد شد.

اخبار مرتبط: