به گزارش رسانه علاءالدین / در ساعاتی پیش تصویر نامه‌ای منتشر شد، که مدیر عامل رایتل خطاب به وزیر ارتباطات از اوضاع نامطلوب و زیان این شرکت گفته است. مضمون نامه به این شرح است که در صورت استمرار محدودیت‌های اعمال شده در پهنای باند اینترنت بین الملل، این موضوع باعث خروج اجباری این اپراتور از بازار ارتباطی کشور خواهد شد. از این رو احتمال خداحافظی رایتل با بازار ارتباطی کشور وجود دارد.

پیش‌تر نیز گزارش‌های منتشر شده در این زمینه به افت چشمگیر درآمد همراه اول اشاره کرده بود. موضوع این نامه درخواست مساعدت و صدور دستورات لازم جهت انجام اقدامات و اعمال ساز و کارهای حمایتی لازم است. به منظور جبران خسارات و هزینه‌های ناشی از اعمال محدودیت بر پهنای اینترنت بین الملل بنا به ملاحظات سیاسی-امنیتی.

نامه رایتل به وزیر ارتباطات

طبق اعلام شرکت رایتل از بازه زمانی ۳۰ شهریور ماه تا زمان نگارش نامه، ترافیک دیتا بین الملل این اپراتور ۵۰ درصد کاهش داشته است. رضا خواه، مدیرعامل رایتل ترافیک روزانه شبکه را در مهر ماه ۷۰۰ ترابایت اعلام کرده که این میزان نسبت به ترافیک ۱۵۰۰ ترابایتی در شهریور ماه، شاهد کاهش حدودی ۵۰ درصدی است.

نامه مدیرعامل رایتل به وزیر ارتباطات درباره ورشستگی

علاوه بر این رایتل از نظر درآمد روزانه، با کاهش درآمد ۱۴ میلیارد ریالی در روز و کاهش درآمد ۳۰۲ میلیارد ریالی در بازه ۲۱ روزه مواجه است. در ادامه نامه منتشر شده، به صراحت این موضوع که در صورت استمرار محدودیت‌های اعمال شده در پهنای باند اینترنت بین الملل، می‌توان شاهد خروج اجباری رایتل از بازار ارتباطی کشور بود، ذکر شده است. از این رو منابع و سرمایه گذاری‌های گسترده انجام شده به روی این اپراتور از سوی شرکت‌های سرمایه گذار اتلاف می‌شود.

همچنین این خروج می‌تواند منجر به ورشکستگی و زیان مالی بسیار گسترده غیر قابل جبران برای شرکت و سهام داران بشود. از این رو مدیر عامل رایتل از دولت خواسته تا دستورات لازم برای جبران این خسارت وارد شده که ناشی از محدودیت‌های اعمال شده به روی اینترنت است، صادر شود.

با اخبار روز دنیای تکنولوژی در ایران و جهان همراه رسانه علاءالدین باشید.

نظر شما درباره احتمال خداحافظی رایتل با بازار ارتباطی کشور چیست؟ به نظر شما با توجه به وضعیت اینترنت و احتمال ورشکستگی رایتل می‌توانیم شاهد ادامه فعالیت این اپراتور محبوب باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: