یکی از مشکلات تماشاگرانی که به صورت حضوری بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کنند، عدم امکان نمایش آمار بازیکنان حین بازی به راحتی است. اما اکنون تکنولوژی به کمک تماشاگران آمده است. از این رو افراد حاضر در ورزشگاه امکان مشاهده آمار بازیکنان با نرم افزار واقعیت افزوده در جام جهانی قطر را دارند. در ادامه به توضیح این قابلیت و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

طبق گفته فیفا، فقط افرادی که به صورت حضوری در مسابقات شرکت می‌کنند، می‌توانند درون استادیوم، عملکرد FIFA+ را تجربه کنند. با استفاده از قابلیت VR این نرم افزار، کاربران می‌توانند به راحتی و درون گوشی همراه خود آمار بازیکنان را حین بازی تماشا کنند.

برای این منظور کافی است که تماشاگران نرم افزار FIFA+ را به روی گوشی هوشمند خود نصب کنند و مراحل راه اندازی اولیه را انجام دهند. سپس کافی است که گوشی خود را به سمت مرکز زمین بازی بگیرند. پس از آن نتایج بازیکنان به صورت زنده و حین بازی کردن آن‌ها به افراد قابل نمایش است.

شیوه کار کردن این قابلیت نیز به این صورت است که تنها کافی است تا به روی بازیکن مورد نظر خود لمس کنید تا اطلاعات این بازیکن را نشان دهد. در زیر یک ویدیو نمونه از تست قابلیت نمایش آمار بازیکنان با واقعیت افزوده قرار داده شده است. شما درون این ویدیو می‌توانید آمار بازیکنان ایران را در بازی ایران و آمریکا که گذشت، مشاهده کنید.

علاوه بر این با استفاده از این نرم افزار، طرفداران می‌توانند صحنه‌های VAR را باز پخش کنند و زمین بازی را از زوایای مختلف دوربین مشاهده کنند. نمایش ویدیوهای VAR می‌تواند به تماشاگران کمک کند تا دلیل تصمیم داور را متوجه شوند.

نظر شما درباره قابلیت نمایش آمار بازیکنان با واقعیت افزوده در جام جهانی فوتبال قطر چیست؟ آیا تاکنون تجربه استفاده از نرم افزار FIFA+ یا کار کردن با سایت FIFA را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: اینترنت هدیه همراه اول برای برد جام جهانی