یک منبع آگاه خبری با انتشار تصاویری از قاب محافظ سری پیکسل 9 اعلام کرد کمپانی گوگل روی سه نسخه پایه، پرو و XL کار می‌کند که برای علاقه‌مندان به گوشی‌ با صفحه‌نمایش بزرگ مناسب است‌.

براساس آخرین گزارش‌ها، هنوز چندماهی تا معرفی رسمی سری پیکسل 9 فرصت داریم، اما احتمالا یک رونمایی کوچک به‌شکل تیزر در رویداد جهانی Google I/O 2024 خواهیم داشت و غول آمریکایی درخصوص برخی مشخصات ظاهری آن صحبت می‌کند. درحال‌حاضر، افشاگری‌ها نشان می‌دهد گوگل روی توسعه سه نسخه پایه، پرو و XL کار می‌کند که آخرین مدل از صفحه‌نمایشی بزرگ برخوردار است و رقیبی جدی برای پرچمداران سامسونگ و اپل به‌شمار می‌رود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

وب‌سایت خبری Android Central با انتشار تصاویری از قاب محافظ سری پیکسل 9 اظهار کرد گوگل قصد دارد یک گام به‌سمت جلو حرکت کند و قابلیت‌های پرچمدارانش برای رونق در بازار جهانی بهبود بخشد؛ برهمین‌اساس، نسخه‌ای بزرگ‌تر را به دسته‌بندی سری پیکسل 9 اضافه می‌کند تا درکنار ویژگی‌های نرم‌افزاری و سیستم دوربین مورد توجه کاربران قرار بگیرد. همچنین، این منبع خبری گفت تصاویر موردبحث ازسوی طراح معروف قاب‌های محافظ، Thinborne، افشاشده که شهرت خاصی در تولید قاب‌های باریک و سبک از جنس الیاف آرامید دارد.

درحال‌حاضر، تصاویر قاب محافظ سری پیکسل 9 ظاهر کلی و حاشیه‌های آن را تایید می‌کند که شباهت کمی پرچمداران آیفون خواهد داشت. غول آمریکایی تلاش‌های بسیار زیادی برای ورود به عرصه رقابت با سامسونگ و اپل می‌کند، اما به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری و قدرت کم پردازنده‌های اختصاصی تانسور این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ البته برخی معتقدند گوگل برای سری پیکسل 10 با کمپانی TSMC همکاری‌ می‌کند تا بتواند از لیتوگرافی 3 نانومتری یا 2 نانومتری برخوردار شود. ویفرهای لیتوگرافی پیشرفته می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای بهبود قدرت پردازشی گوشی‌های گوگل باشد.

در انتها باید اشاره کنیم سری پیکسل 9 احتمالا اواخر ماه اکتبر سال‌جاری میلادی معرفی خواهد شد، اما احتمال رونمایی ازآن در رویداد Google I/O 2024 وجود دارد. آن‌چه از مشخصات سخت‌افزاری نسل جدید پرچمداران گوگل می‌دانیم آن‌است‌که از پردازنده تانسور G4 بهره می‌برد که به‌کمک قابلیت‌های نرم‌افزاری مولد هوش مصنوعی در سیستم‌عامل اندروید 15 می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، اما درمقایسه‌با سامسونگ یا اپل حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: