گوشی تاشو بعدی گوگل قرار است به‌جای پیکسل فولد ۲ با نام پیکسل ۹ پرو فولد و درکنار بقیه دستگاه‌های سری پیکسل ۹ معرفی شود.

سال گذشته شرکت گوگل با پیکسل فولد وارد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو شد. اگرچه پیکسل فولد با چندین مشکل ازجمله مقاومت پایین نمایشگر دست و پنجه نرم کرد، نباید فراموش کنیم این اولین تجربه گوگل در ساخت یک دستگاه تاشو است و وجود مشکلات طبیعی است. پس از آن شایعاتی درباره توسعه نسل دوم گوشی‌های تاشو پیکسل فولد منتشر شد. در این گزارش‌ها از گوشی تاشو بعدی گوگل با نام پیکسل فولد ۲ یاد شده بود، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه با نام دیگری راهی بازار جهانی می‌شود.

به‌گزارش AndroidAuthority، یکی از منابع داخلی گوگل مدعی شده سری پیکسل ۹ قرار است به‌جای ۳ شامل ۴ دستگاه باشد. درحقیقت گوشی تاشو بعدی قرار است با نام پیکسل ۹ پرو فولد عرضه شود و تحت سری پرچمداران پیکسل ۹ قرار بگیرد. این مسئله کمی عجیب است، زیرا تاکنون تمامی شرکت‌های بزرگ پرچمداران تاشو و غیرتاشو را در ۲ سری متفاوت عرضه کرده بودند و گوگل برای اولین بار می‌خواهد گوشی تاشو را درکنار پرچمداران عادی عرضه کند.

گوشی تاشو بعدی گوگل

درادامه این گزارش آمده پیکسل ۹ و ۹ پرو با اسم رمز «توکای» و «کایمان» و پیکسل ۹ پرو XL و پیکسل ۹ پرو فولد با اسم رمز «کومدو» و «کومت» شناخته می‌شوند. بااین حال تصمیم گوگل برای همگام کردن سری تاشو با پرچمداران عادی چندان عجیب نیست. درحقیقت سامسونگ هم پس از اولین گوشی تاشو فلیپ، نسخه سوم را برای همگام شدن با گلکسی زد فولد ۳ با نام گلکسی زد فلیپ ۳ راهی بازار کرد تا دستگاه‌های هم‌رده با یک شماره شناخته شوند.

براساس گزارش‌های قبلی، پیکسل ۹ پرو فولد مانند بقیه دستگاه‌های سری پیکسل ۹ به تراشه تنسور G4 مجهز می‌شود. روز گذشته هم گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد به‌لطف تراشه مودم اگزینوس ۵۴۰۰ سامسونگ پردازنده تنسور G4 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. از‌سوی دیگر چند رندر از این دستگاه منتشر شده که نشان می‌دهد طراحی پیکسل ۹ پرو فولد با بقیه دستگاه‌های سری ۹ همخوانی دارد. همچنین این دستگاه به نمایشگر داخلی تاشو ۸.۰۲ اینچی، نمایشگر بیرونی ۶.۲۹ اینچی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 4.0 مجهز می‌شود.

اخبار مرتبط: