آخرین برنامه توسعه داده شده توسط گوگل گام جدیدی از حرکت به‌سوی روزمره شدن استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می‌دهد، هدف این برنامه که Photomath نام دارد، کمک به‌کاربران در حل مسائل دشوار ریاضی است.

Photomath یک برنامه محبوب برای حل مسائل ریاضی است که در بهار 2022 توسط گوگل خریداری شد. البته این خرید تازه در تابستان گذشته و پس از گرفتن تایید از سازمان‌های نظارتی بود که تایید شد. Photomath اکنون در هر دو فروشگاه دیجیتال اپلیکیشن Google یعنی Play Store و App Store اپل برای iOS/iPadOS در دسترس است.

Photomath که برای اولین بار در کرواسی و در سال 2014 راه اندازی شد، حالا بیش از 100 میلیون بار دانلود شده و توانسته نمره 4.5 در Play Store و نمره 4.8 را در App Store کسب کند. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند طیف گسترده‌ای از مسائل ریاضی، از ریاضیات پایه گرفته تا حساب دیفرانسیل و انتگرال را به‌سادگی و تنها با گرفتن یک عکس از معادله یا مسئله حل کنند. در ضمن این برنامه توضیحات گام به‌گام نیز برای کاربران ارائه می‌دهد که آن را به‌ابزاری ارزشمند برای دانش‌آموزان و علاقمندان در تمام سنین تبدیل می‌کند.

هوش مصنوعی گوگل

محبوبیت بالای Photomath، از سرعت، دقت و پایگاه کاربری آن نشات می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های این حوزه در سطح جهانی باشد. همچنین گزینه خرید اشتراک "Photomath Plus" نیز برای کاربران وجود دارد که قیمتش از 9.99 دلار در ماه تا 69.99 دلار در سال متغیر است. این اشتراک ویژگی‌های اضافی مانند استفاده از راه‌حل‌های کتاب‌های درسی، آموزش از طریق انیمیشن کارتونی و توضیحات دقیق را به‌همراه دارد.

جالب است بدانید که جدای از Photomath، در حال حاضر بخش حل تکالیف در Google Lens هم وجود دارد، همچنین موتور جستجوی گوگل پشتیبانی اختصاصی برای حل موضوعات پیچیده ریاضی ارائه می‌دهد. اما خرید Photomath توسط این شرکت نشان می‌دهد که گوگل برنامه‌هایی برای تقویت بیشتر قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولاتش دارد. هوش مصنوعی Photomath که در تشخیص متن، حل مشکلات و تفسیر نتایج تخصص دارد، می‌تواند با محصولات از پیش موجود Google مانند لنز و موتور جستجو ادغام شود و قابلیت‌های تشخیص متن و حل مسئله را برای آن‌ها افزایش دهد.

حالا که بازار دستیار‌های هوش مصنوعی حسابی داغ شده و شرکت‌های بزرگ یکی‌یکی با رو کردن برگ‌های جدیدی به‌جنگ هم می‌روند، گوگل هم برای پیشی گرفتن از هوش مصنوعی پیشرو مایکروسافت، یعنی ChatGPT، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. هوش مصنوعی تخصصی حل مسائل ریاضی Photomath، علاوه‌بر تلاش‌های خود گوگل در عرصه هوش مصنوعی مانند Gemini، نوید ایجاد یک دستیار هوش مصنوعی به‌معنای واقعی کلمه همه‌کاره را می‌دهد.  

اخبار مرتبط: