صفحه‌کلید کیبورد گوگل اکنون این امکان را برای کاربران فراهم کرده که بتوانند متنی را از داخل یک عکس کپی کنند.

گوگل در حال اضافه کردن یک قابلیت جدید به‌ کیبورد جی‌ برد برای نسخه اندرویدی آن، با نام Scan Text است که همراه با آخرین نسخه بتای برنامه (نسخه 13.9) معرفی می‌شود. این قابلیت به‌ کاربر اجازه می‌دهد که همزمان با اینکه در این صفحه کلید در حال تایپ کردن است، عکسی را برداشته و متن داخل آن را کپی کند. این قابلیت از ابزار تشخیص کاراکتر نوری (OCR) برای ارائه عملکردش استفاده می‌کند که توسط گوگل Lens و بسیاری از برنامه‌های دیگر هم برای تشخیص متن در یک تصویر استفاده می‌شود.

گزینه Scan Text در برنامه کیبورد گوگل و در بخش قابلیت‌ها قرار دارد و هنگامی که برای اولین بار روی این قابلیت کلیک می‌کنید، برنامه از شما برای دسترسی به‌دوربین گوشی‌تان اجازه می‌گیرد. هنگامی که مجوز لازم را صادر کردید، برنامه اندازه قابی که باید عکس شما در آن قرار بگیرد را روی صفحه برایتان نمایش می‌دهد و می‌توانید از متنی که می‌خواهید کپی کنید عکس بگیرید. پس از آن باید متنی که می‌خواهید کپی شود را داخل عکس برجسته کنید و کیبورد گوگل آن را تشخیص داده و به‌شما نشان می‌دهد. اگر متن همان چیزی باشد که می‌خواهید آن را کپی کنید، فقط باید روی دکمه Insert در کنار متن بزنید و به‌همین سادگی متن در کادر تایپ کیبورد برای شما ظاهر می‌شود.

جی برد عکس متن

البته که گوگل Lens هم مشابه این کارکرد را دارد و به‌شما امکان می‌دهد یک تصویر را بردارید و متن داخل آن را کپی کنید. با این حال اگر می‌خواهید حین تایپ کردن بتوانید متنی را از داخل یک تصویر کپی کنید، استفاده از ویژگی تشخیص و تبدیل تصویر به‌متن کیبورد گوگل راحت‌تر و سریع‌تر از استفاده از‌ Google Lens برای انجام این کار خواهد بود. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی گوگل این ویژگی را به‌نسخه اصلی جی‌برد برای اندروید یا جی برد iOS وارد می‌کند، در دست نیست. هر چند با توجه به‌اینکه Scan Text یک قابلیت بسیار کاربردی است، انتظار می‌رود گوگل طی چند هفته آینده آن را در دسترس عموم قرار دهد.

اخبار مرتبط: