ویژگی جدیدی به اندروید ۱۴ اضافه شده که می‌تواند Bloatware سیستم را شناسایی کرده و با غیرفعال کردن آنها، حافظه رم بیشتری را آزاد و مصرف باتری در پس‌زمینه را کاهش دهد.

شاید تاکنون اصطلاح Bloatware را شنیده باشید. Bloatware که در فارسی با‌نام‌های پف افزار یا نفخ افزار هم شناخته می‌شود به برنامه‌هایی گفته می‌شود که وجود آنها غیرضروری است و فقط منابع دستگاه را اشغال می‌کند. این برنامه‌ها علاوه‌بر پرکردن فضای ذخیره سازی، حافظه رم دستگاه را نیز اشغال کرده و می‌ةوانند با فعالیت پس زمینه و بدون اطلاع کاربر باتری دستگاه را مصرف کنند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ویژگی جدیدی به اندروید ۱۴ اضافه شده که کاربر را از شر Bloatware خلاص می‌کند.

اندروید ۱۴ Bloatware

میشال رحمان، برنامه نویس و متخصص اندروید بار دیگر اندروید ۱۴ را بررسی کرده و متوجه وجود ویژگی جدید برای جلوگیری از Bloatwareها شده است. درحقیقت این ویژگی می‌تواند با اسکن سیستم، برنامه‌های Bloatware را شناسایی کرده و آنها را متوقف کند. بااین کار برنامه‌های متعددی که توسط کاربر به‌ندرت استفاده می‌شوند هیچ حافظه رم یا باتری مصرف نخواهند کرد تا موقعی که کاربر دوباره آنها را باز کند. گفته شده گوگل قصد دارد این ویژگی را در پروژه متن باز اندروید قرار داده تا به همه شرکت‌هایی که سیستم‌عامل برپایه اندروید توسعه داده‌اند بتوانند از آن بهره ببرند.

پیش از این هم گزارش‌هایی مبنی بر افزودن قابلیت‌های سلامت باتری و مصرف بهینه در اندروید ۱۴ و همچنین One UI سامسونگ منتشر شده بود. به‌نظر می‌رسد سامسونگ و گوگل می‌خواهند تمرکز بیشتری روی دوام محصولات خود داشته تا کاربران بیشتری را به‌خود جذب کنند. مثلا یک گزینه محافظت از باتری پیشرفته قرار است در آپدیت One UI 6.1 که با سری گلکسی S24 معرفی می‌شود قرار گرفته که کاربران می‌توانند بااستفاده از آنها طول عمر گوشی خود را افزایش دهند.

اخبار مرتبط: