گزارش جدیدی نشان می‌دهد که احتمالا حالت رانندگی گوگل مپ به‌زودی حذف می‌شود، اما این تصمیم آنقدر عجیب است که احتمال غلط بودن آن وجود دارد.

هنگام رانندگی، کاربران معمولا از نقشه‌های آنلاین استفاده می‌کنند. این ابزارها حتی هنگامی‌که کاربر مسیر را بلد باشد، برای تحلیل میزان ترافیک، تخمین مدت زمان هر مسیر و در نتیجه پیدا کردن سریع‌ترین مقصد استفاده می‌شوند. برای استفاده آسان‌تر از نقشه هنگام رانندگی، برنامه‌ها به حالت رانندگی مجهز شدند که با تشخیص خودکار موقعیت، قبل از تغییر مسیر به راننده اعلام می‌کرد تا آماده خروج از خیابان شود. این حالت اولین‌بار در پلتفرم ویز معرفی شد و پس از آن گوگل مپ هم به آن مجهز شد. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد حالت رانندگی گوگل مپ به‌زودی حذف می‌شود.

Google Map

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری 9to5Google، به‌زودی احتمالا ۲ تغییر بزرگ در برنامه گوگل مپ اتفاق می‌افتد. اولین تغییر این است که حالت «view» قرار است از فوریه ۲۰۲۴، یعنی بهمن ماه از گوگل پلی حذف شود. اگرچه شاید این مسئله اهمیت زیادی نداشته باشد، تغییر دوم قطعا تجربه کاربری را تغییر می‌دهد. در توضیح تغییر دوم آمده است: «جهت برقراری تماس، پیام دادن یا پخش موزیک هنگام رانندگی روی علامت میکروفون ضربه زده و از دستیار گوگل یا «Assistatnt» استفاده کنید». همچنین با بررسی ادامه متن‌های نوشته شده، مشخص می‌شود که گوگل می‌خواهد حالت رانندگی را حذف کرده و به‌جای آن کاربران را مجبور کند از دستیار گوگل استفاده کنند. این اتفاق قطعا کیفیت تجربه رانندگی را پایین می‌آورد.

نظرات موافق و مخالف زیادی درباره حذف حالت رانندگی گوگل مپ وجود دارد؛ مثلا برخی معتقدند این قابلیت یکی از بهترین ویژگی‌های نقشه گوگل بود و حذف آن تصمیم اشتباهی است و باعث می‌شود کاربران مدام نیازمند نگاه به صفحه نمایش شوند. علاوه‌بر آن قطعا استفاده از این حالت هنگام رانندگی بسیار آسان‌تر نگاه کردن به نقشه است. باتوجه به اینکه حذف حالت رانندگی هیچ سودی برای کاربران ندارد، احتمال اشتباه بودن آن وجود دارد. همچنین ممکن است در‌صورت حذف، گوگل آن را با یک قابلیت دیگر جایگزین کند.

نظر شما چیست؟ آیا از حالت رانندگی گوگل مپ استفاده می‌کردید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: