براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اوپو در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از گوشی هوشمند جدیدش با نام فایند X۸ در مهرماه سال ۱۴۰۳ است.

شرکت اوپو طبق روال همیشگی‌اش، در مهرماه سال جاری از جدیدترین عضو خانواده فایند ایکس، یعنی فایند X۸ رونمایی خواهد کرد. درحالی‌که انتظار می‌رود مدل بالارده‌تر این سری، فایند X۸ اولترا، اواخر سال ۱۴۰۳ معرفی شود، با نزدیک شدن به زمان معرفی، جزئیات بیشتری پیرامون سری فایند X۸ به بیرون درز می‌کند. براساس گزارش‌های اخیر، افشاگری به نام Smart Pikachu اطلاعاتی در رابطه با دوربین تله‌فوتو و ظرفیت باتری فایند X۸ ارائه کرده است.

براساس گزارش‌های افشاگران، شرکت اوپو درحال آزمایش لنز تله‌ماکرو برای سری فایند X۸ است. دوربین‌های تله‌فوتو به‌ثبت تصاویر واضح از سوژه‌های دور کمک می‌کنند، اما لنز تله‌ماکرو ترکیبی از قابلیت‌های تله‌فوتو و ماکرو را ارائه می‌دهد. این‌یعنی می‌توانید هم از سوژه‌های دور باوضوح بالا عکاسی کنید و هم از اشیاء بسیار کوچک درنماهای نزدیک، عکس‌های با جزئیات دقیق بگیرید.

Oppo Find X8

افشاگر مذکور درمورد ظرفیت باتری فایند X۸ نیز صحبت کرده و گفته است که بیش از ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. با درنظرگرفتن این گفته، ظرفیت باتری می‌تواند بین ۵۱۰۰ تا ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت متغیر باشد. پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی‌بر استفاده از تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۹۴۰۰ با فرآیند ساخت ۳ نانومتری نسل دوم TSMC در فایند X۸ منتشر شده بود.

دربحث سخت‌افزار، تراشه‌ دایمنسیتی ۹۴۰۰ احتمالا از یک هسته‌ فوق‌العاده‌ Cortex-X5 با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ فوق‌العاده‌ Cortex-X4 و چهار هسته‌ بزرگ از سری Cortex-A7 تشکیل شده است. انتظار می‌رود این تراشه‌ جدید نسبت به نسل قبل، بهبودهای قابل‌توجهی، از جمله کاهش ۳۴ درصدی مصرف انرژی درهمان سرعت و پیچیدگی و افزایش ۱۸ درصدی عملکرد در همان میزان مصرف انرژی را داشته باشد.

در مدل فایند X۸ اولترا، به احتمال زیاد از تراشه‌ قدرتمند اسپندراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد شد. همچنین، شایعاتی درمورد مدل سومی با نام احتمالی فایند X۸ پرو وجود دارد، اما درحال‌حاضر هیچ مدرک قاطعی برای تایید وجود چنین مدلی در دست نیست.

اخبار مرتبط: