اوپو اخیراً سری گوشی‌های هوشمند اوپو فایند X7 را عرضه کرده است که شامل مدل‌های پایه‌ X7 و X7 Ultra می‌شود و مدل اولترا اولین و تنها گوشی سال ۲۰۲۴ است که به قابلیت دوربین دوگانه پریسکوپی مجهز می‌شود.

دوربین اوپو فایند X7 Ultra دارای یک سنسور پریسکوپ 65 میلی‌متری با لنز بزرگ سونی IMX890 و دیافراگم f/2.6 است و از لرزشگیر اپتیکال (OIS) و توانایی فوکوس روی اجسام در فاصله 25 سانتی‌متری بهره می‌برد.

علاوه‌براین، X7 Ultra دارای یک دوربین تله‌فوتو 135 میلی‌متری 6 برابری با سنسور IMX858 سونی است که به لرزشگیر اپتیکال تجهیز شده و می‌تواند روی سوژه‌هایی در فاصله 35 سانتی‌متری زوم کند. اوپو ادعا می‌کند که تنظیمات چهار دوربین گوشی، می‌تواند بدون افت کیفیت تصویر را از 14 میلی‌متر به 270 میلی‌متر زوم کند.

رنگ Oppo Find X7 Ultra

در این میان شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر‌ اینکه شیائومی و ویوو هم ممکن است مدل‌های Ultra خود را با لنزهای پریسکوپ دوگانه در سال جاری عرضه کنند، اما یک منبع آگاه این مسئله را تکذیب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سایر شرکت‌ها در حال بررسی فناوری پریسکوپ دوگانه هستند، اما تنها Oppo در سال 2023 چنین ویژگی را خواهد داشت. دلیلش هم این است که علاوه‌بر سخت‌افزار، الگوریتم‌‌های پردازش نیز برای دستیابی به نتایج مورد نیاز، ضروری هستند.

علاوه‌بر دو لنز تله‌فوتو اوپو فایند X7 Ultra، دارای سنسور اصلی 1 اینچی و لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی است. همچنین صفحه نمایش خمیده 6.82 اینچی با فناوری LTPO و رزولوشن +QHD به‌همراه نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، کاهش نور PWM 2160 هرتزی و پشتیبانی از استاندارد HDR از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی محسوب می‌شود.

این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 است و با رم 16 گیگابایت LPDDR5X، حداکثر 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 دارد. یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی هم قدرت الکتریکی گوشی را تامین می‌کند و با شارژ 100 واتی پشتیبانی می‌شود.

اخبار مرتبط: