شرکت اوپو پوستر جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد فردا کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شرکت Hasselblad و تمرکز بر سری اوپو فایند X7 برگزار می‌شود.

پس از انتشار شایعات متعدد درباره پرچمداران سری اوپو فایند X7، این شرکت امروز اعلام کرد که قرار است فردا، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند و در آن از دستاوردهای جدید و ویژگی‌های نوآورانه خود در فایند X7 رونمایی کند. باوجود اینکه سری اوپو فایند X7 قرار است اواسط ژانویه یعنی حدود ۳ هفته دیگر معرفی شود، ممکن است اوپو جزئیاتی را درباره این سری در کنفرانس مطبوعاتی منتشر کند. این کنفرانس با نام چینی به‌معنی «کاوش فناوری در منطقه بی‌طرف» برگزار می‌شود. این کنفرانس قرار است به‌صورت مشترک با Hasselblad برگزار شود، بنابراین قطعا باید منتظر رونمایی از دستاوردهای دوربین سری فایند X7 باشیم.

همچنین گزارشی نشان می‌دهد احتمالا در این رویداد درباره قابلیت ارتباط ماهواره‌ای اوپو جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد. با نگاهی به پوستر تبلیغاتی مشخص می‌شود که سری اوپو فایند X7 از سنسور دوربین یک اینچی جدید LYT-900 سونی که عملکرد کم‌نظیری در محیط‌های کم‌نور دارد بهره می‌برد. همچنین سه گوشی اوپو فایند X7، X7 اولترا و X7 اولترا با ارتباط ماهواره‌ای (Oppo Find X7 Ultra Satellite Communication) در تست گیک‌بنچ ظاهر شده‌اند و برخی از مشخصات آنها مانند تراشه و حافظه داخلی و رم تاکنون مشخص شده است. در ادامه شایعات منتشر شده درباره مشخصات سری اوپو فایند X7 قابل مشاهده است:

با بررسی گیک‌بنچ مشخص شده اوپو فایند X7 از پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌های اولترا به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز می‌شوند. بااین حال همه نسخه‌ها به حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز می‌شوند. اوپو فایند X7 از صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED با رزولوشن 1.5K بهره می‌برد، درحالی که نسخه‌های اولترا به نمایشگر ۶.۸۲ اینچی OLED با رزولوشن 2K مجهز شده‌اند. البته هر ۳ نمایشگر از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی و فناوری کاهش نور PWM با نرخ ۲۱۶۰ هرتزی برای محافظت از چشم بهره می‌برند.

کنفرانس اوپو برای سری پرچمدار فایند X7

در قسمت دوربین، سری اوپو فایند X7 می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های این نسل شناخته شود. نسخه پایه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-808 سونی با لرزه‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OV64 اومنی‌ویژن با زوم پریسکوپی ۳ برابری و لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده است. مدل‌های اولترا به ۴ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که شامل دوربین اصلی LYT-900، اولترا واید LYT800 و ۲ دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپی ۶ برابری IMX858 و ۳ برابری IMX890 می‌شود. همچنین به‌جز دوربین اولترا واید، بقیه سنسورها به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند.

تمامی نسخه‌های سری اوپو فایند X7 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ واتی تغذیه می‌شوند. البته نسخه‌های اولترا از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی هم پشتیبانی می‌کنند. هنوز جزئیات بیشتری از سری اوپو فایند X7 مانند قیمت، حجم حافظه داخلی و رم، دوربین سلفی، رنگ‌بندی و تاریخ عرضه جهانی منتشر نشده است و باید تا اواخر دی ماه منتظر معرفی این سری باشیم. البته در همین حین، گزارش دیگری درباره قابلیت گیمینگ این سری منتشر شده که نشان می‌دهد اوپو نگاه ویژه‌ای به گیمرها داشته است.

درحقیقت یک اسکرین شات منتشر شده که در آن نام ۳ گوشی Axon 50 Ultra 5G شرکت ZTE، اوپو فایند X7 و X7 پرو مشاهده می‌شود. البته پیش از این مشخص شد که نسخه پرو وجود ندارد و احتمالا منظور از نسخه پرو، همان نسخه اولترا است. این ۳ دستگاه برای اجرای بازی Honor of Kings که در سبک بتل رویال است، بهینه سازی شده و می‌توانند در حالت‌های نرخ فریم ultra-high و extremely high و حالت ترکیبی با کیفیت تصویر extreme و فریم ۱۲۰ بازی را اجرا کنند. البته مشخص نیست که عملکرد دستگاه در اجرای بقیه عناوین چگونه خواهد بود.

اخبار مرتبط: