شرکت اوپو به‌طور رسمی برخی از مشخصات گوشی هوشمند جدیدش اوپو فایند ایکس 8 اولترا را تایید کرده است.

گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که اوپو درحال کار بر روی سری گوشی‌های هوشمند فایند ایکس 8 برای بازار چین است. گفته می‌شود که مدل‌های فایند ایکس 8 و ایکس 8 پرو که به تراشه Dimensity 9400 مجهز هستند، ممکن است در مهرماه 1403 معرفی شوند. از سوی دیگر، فایند ایکس 8 اولترا که ممکن است دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 4 و پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه باشد، ممکن است در سه ماهه آخر سال 1403 رونمایی شود. شایعات درباره سری فایند ایکس 8 به‌تدریج درحال افزایش است. امروز، ژو ییباو، مدیر محصولات سری فایند اوپو، ویدیویی در ویبو منتشر کرد که در آن گفت با مدیر محصول و مهندس ساختاری Find X8 Ultra صحبت کرده تا پاسخ سوالات خود را پیدا کند.

مهندسان ساختاری فاش کردند که فایند ایکس 8 اولترا نازک‌تر از فایند ایکس 7 اولترا خواهد بود که ضخامتی برابر با 9.5 میلی‌متر دارد. علاوه‌براین، برآمدگی ماژول دوربین در مقایسه با فایند ایکس 7 اولترا کوچکتر خواهد بود. ظرفیت باتری قرار است بزرگتر از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی فایند ایکس 7 اولترا باشد، اگرچه احتمالاً کمتر از 6000 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. علاوه بر این، سری Find X8 دارای استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 و بدنه‌ای تمام شیشه‌ای با پوشش مات خواهد بود که ظاهری لوکس به آن می‌بخشد.

مشخصات اوپو فایند ایکس 8 اولترا ممکن است شامل صفحه نمایش OLED با انحنای ملایم در چهار طرف خواهد بود. این گوشی احتمالا دارای رزولوشن 2K، نرخ رفرش 120 هرتز و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی که به تراشه Snapdragon 8 Gen 4 مجهز است، از ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه پشتیبانی کند. پنل پشتی فایند ایکس 8 اولترا دارای چهار دوربین 50 مگاپیکسلی خواهد بود. مانند مدل قبلی، این گوشی دارای دو دوربین تله فوتو با لنز پریسکوپی خواهد بود. دوربین IMX858 مدل قبلی ممکن است در ایکس 8 اولترا وجود نداشته باشد.