۲ گوشی اقتصادی ۱۵۰ و ۱۶۵ دلاری اوپو A1s و A1i معرفی شد که A1s به‌لطف رم مجازی از حافظه رم ۲۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

چند روز قبل شرکت اوپو از گوشی A3 پرو رونمایی کرد. این دستگاه به اولین گوشی هوشمند عادی (غیرمقاوم) تبدیل شد که گواهی IP69 را به‌دست آورده و مقاومت آن در برابر آب حتی از آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S24 اولترا هم بیشتر است. اکنون شرکت اوپو ۲ گوشی اقتصادی A1s و A1i را با قیمت‌های بسیار پایین معرفی کرد که می‌توانند گزینه‌های خوبی در این رده باشند. درادامه به بررسی مشخصات آنها می‌پردازیم.

مشخصات و قیمت اوپو A1s

مشخصات و قیمت اوپو A1s

اوپو A1s از نمایشگر ۶.۷۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن +Full HD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در پانچ هول بالای نمایشگر قرار دارد که پیش از این کمتر در گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شد. همچنین ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دستگاه به تراشه دایمنسیتی ۶۰۲۰ مجهز شده که درکنار آن حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی UFS 2.2، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR4x به‌همراه پشتیبانی از ۱۲ گیگابایت رم مجازی قرار دارد. درنتیجه این گوشی اقتصادی به ۲۴ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که ۳ برابر رم مک‌بوک اپل است!

اوپو A1s از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی تغذیه می‌کند. اسکنر اثر انگشت با دکمه قفل/پاور این دستگاه ادغام شده است. همچنین با ضخامت ۷.۹۹ میلی‌متری ۱۹۳ گرم وزن دارد. این دستگاه در ۲ پیکربندی ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۶۵ و ۱۹۰ دلار و در ۳ رنگ مشکی، بنفش و سبز عرضه خواهد شد. پیش‌تر این دستگاه با ۲ نام اوپو A2 و A79 5G در بازار جهانی و چین فرخته می‌شد و اکنون دوباره با تغییر نام تجاری و تغییرات جزئی راهی بازار می‌شود.

Oppo A1i

مشخصات و قیمت اوپو A1i

اوپو A1i به‌نمایشگر ۶.۵۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD پلاس و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی مجهز شده است. برخلاف نسخه s، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته و خبری از پانچ هول نیست. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی هم به‌همراه فلش LED در پنل پشتی قرار دارد. این دستگاه به پردازنده دایمنسیتی ۶۰۲۰ مجهز شده که کنار آن ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 قرار می‌گیرد.

اوپو A1i هم مانند نسخه s از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند، اما خبری از شارژ سریع نیست و توان شارژ آن به ۱۰ وات محدود شده است. اسکنر اثر انگشت با دکمه پاور/قفل ادغام شده و این دستگاه با ضخامت ۸.۱۲ میلی‌متری ۱۸۵ گرم وزن دارد. این دستگاه در ۲ پیکربندی ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۵۰ و ۱۶۵ دلار عرضه شده و ۲ رنگ مشکی و بنفش برای آن درنظر گرفته شده است. هر ۲ دستگاه از ۱۹ آوریل یعنی ۳۱ فروردین ماه برای فروش در دسترس قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط: