شرکت چینی اوپو گوشی اوپو A3 پرو را معرفی کرد که یک دستگاه اقتصادی با قیمت تقریبی ۳۰۰ دلاری است و در بخش محصولات میان‌رده قرار می‌گیرد.

قرار است عرضه گوشی اوپو A3 پرو توسط شرکت سازنده چینی به بازارهای این کشور از هفته آینده آغاز شده و در همین ابتدا به‌دلیل داشتن قیمت مناسب توانسته است توجه کاربران را به خود جلب کند. اوپو A3 پرو با توجه به امکاناتی که دارد و نسبت به قیمتی که با آن در بازار عرضه می‌شود یک گوشی مقرون به‌صرفه به‌شمار می‌آید. این گوشی با قیمت کمتر از 300 دلار ارائه می‌شود و از امکانات آن می‌توان به داشتن گواهی IP68, IP66 و IP69 اشاره کرد که نسبت به گوشی‌های میان‌رده معمولی، امتیازات ویژه‌ای دارد.

گواهینامه IP یک استاندارد بین‌المللی است که به تجهیزات الکترونیکی داده می‌شود که در مقابل نفوذ ذرات خارجی درجه‌ای از مقاومت را از خود نشان می‌دهند و IP69 برای جلوگیری از ورود ذرات آب و بخار به تجهیزات الکترونیکی تعلق می‌گیرد. شرکت چینی با عرضه گوشی اوپو A3 پرو تحت لیسانس IP69 مدعی شده که این تلفن همراه نه تها در برابر ورود ذرات گرد و غبار و آب مقاومت نشان می‌دهد بلکه می‌تواند تا نیم ساعت در اعماق آب دوام بیاورد. محافظ بدنه این گوشی هم از جنس کریستال است و برای جلوگیری از ضربات احتمالی و خط و خش با پوشش گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود.

مخشصات فنی اوپو A3 Pro

از ویژگی‌های دیگر OPPO A3 Pro می‌توان به صفحه منحنی 6.7 اینچی اولد با رزولوشن +Full HD و همچنین نرخ تازه‌سازی تصویر (Refresh Rate) 120 هرتز اشاره کرد که قادر به ارائه 120 تصویر در ثانیه است. این دستگاه روی اندروید 14 با رابط کاربری ColorOS پیاده شده و چیپست آن هم تراشه دایمنسیتی 7050 است. رم این دستگاه 8 و 12 گیگابایتی است و پیکربندی حافظه داخلی آن از دو ظرفیت 256 و 512 گیگابایت از نوع UFS3.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین حداکثر میزان روشنایی صفحه به 950 نیت می‌رسد و مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 67 واتی است.

گوشی اوپو A3 دارای سه دوربین است که لنز دوربین اصلی با دیافراگم 1.7 و حسگر 64 مگاپیکسلی طراحی شده که قادر به ثبت تصاویر با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه است و دوربین سلفی آن نیز مجهز به حسگر 8 مگاپیکسلی است. این گوشی دو سیم‌کارته می‌تواند شبکه 5G را پشتیبانی کند و دارای بلوتوث نسخه 5.3 است.

نکته جالب در مورد این گوشی هوشمند میان‌رده اینکه توانسته است علاوه بر موفقیت در تست‌های نظامی، برای نخستین بار گواهی 5 ستاره SGS را دریافت کند که تا به‌حال برای گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه بوده است. قیمت اوپو A3 پرو با رم 8 گیگابایت و ظرفیت حافظه 128 گیگابایت 275 دلار، برای رم 12 گیگابایت و ظرفیت حافظه 256 گیگابایت 300 دلار و برای رم 12 گیگابایت با ظرفیت حافظه 512 گیگابایت 345 دلار اعلام شده که در رنگ‌های آبی، صورتی و مشکی ارائه می‌شود.