گوشی اوپو فایند ایکس ۷ اولترا Satellite Edition با مشخصاتی مشابه نسخه عادی و پشتیبانی از تماس صوتی و ارسال پیام ماهواره‌ای معرفی شد.

شرکت اوپو حدودا ۳ ماه قبل پرچمدار جدید خود به‌نام فایند ایکس ۷ اولترا را معرفی کرد. این دستگاه اواخر اسفند ماه و پس از گذراندن آزمایش‌های مختلف موفق شد امتیاز ۱۵۷ را کسب کرده و رتبه اول بنچ‌مارک DxOMark را کسب کند. پیش از عرضه گوشی گزارشی مبنی‌بر عرضه این دستگاه با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای منتشر شد، اما در مراسم معرفی خبری از این قابلیت نبود. اکنون شرکت اوپو نسخه دیگری از این دستگاه را با پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای به‌نام اوپو فایند ایکس ۷ اولترا Satellite Edition معرفی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

مشخصا اولین تغییر نسخه Satellite Edition اوپو فایند X7 اولترا، اضافه شدن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای است. گفته شده این نسخه به آنتن و تراشه مودم جدیدی مجهز شده که به کاربران امکان برقراری تماس صوتی ماهواره‌ای دو طرفه می‌دهد. علاوه‌بر آن کاربران می‌توانند به آسانی بااستفاده از ارتباط ماهواره‌ای، پیام متنی ارسال کنند. بنابراین دیگر حتی درصورت از دست دادن آنتن هم کاربران با مشکلی مواجه نشده و می‌توانند به آسانی با مخاطبان و حتی نیروهای امدادی ارتباط برقرار کنند.

اگرچه تفاوت بیشتری بین این دستگاه و نسخه عادی اوپو فایند ایکس ۷ اولترا وجود ندارد، به معنی ضعیف بودن گوشی چینی جدید نیست. این دستگاه به نمایشگر ۶.۸۲ اینچی AMOLED با رزولوشن 2K معادل ۳۱۶۸×۱۴۴۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی تصویر تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی و لبه خمیده مجهز شده است که کیفیت بسیار بالایی دارد. شرکت اوپو این دستگاه را به بهترین پردازنده کوالکام موجود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز کرده که درکنار آن حافظه رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 قرار دارند که هر ۲ جدیدترین فناوری‌های بازار محسوب می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد نسخه عادی رتبه اول دگزومارک را برای بهترین دوربین کسب کرده بود و اوپو فایند ایکس ۷ اولترا Satellite Edition هم با همان سیستم دوربین نیازی به تعریف ندارد. این دستگاه از ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد. دوربین اصلی با سنسور یک اینچی ۵۰ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/۱.۸ عملکرد بسیار خوبی در نور کم دارد. درکنار آن ۲ دوربین تله‌فوتو قرار دارند تا عکاسی با سوژه در هر فاصله ممکن شود. دوربین تله‌فوتو اول از فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری و دریچه دیافراگم f/۲.۶ بهره می‌برد. دوربین دوم یک دوربین سوپر تله‌فوتو است که از فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری و دیافراگم f/۴.۳ با قابلیت‌های زوم خیره‌کننده به‌همراه لنز پریسکوپی بهره می‌برد.

دوربین چهارم در ماژول دوربین عقب، یک سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی است که از لنز با دریچه دیافراگم f/۲.۰ بهره می‌برد و برای عکاسی با زاویه دید پهن مناسب است. درنتیجه هر ۴ سنسور عقب دستگاه از کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و کاربران می‌ةوانند از همه آنها استفاده کنند. درنهایت، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با f/۲.۴ هم در پانچ هول روی نمایشگر قرار گرفته و برای عکاسی سلفی و تماس تصویری کیفیت بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی تغذیه می‌کند.

درحال حاضر اوپو فایند ایکس ۷ اولترا Satellite Edition در یک پیکربندی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی با قیمت ۷۴۹۹ یوان معادل ۱۰۳۸ دلار در وب‌سایت‌ها قرار گرفته و فروش آن از ۲ آوریل مصادف‌با ۱۴ فروردین در چین آغاز می‌شود. بااین حال باتوجه به پشتیبانی ارتباط ماهواره‌ای اختصاصی در چین، بعید است این دستگاه راهی بازار جهانی یا ایران شود و حتی اگر هم عرضه شود، تفاوت خاصی برای کاربران با نسخه عادی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: