اوپو فایند ایکس ۷ اولترا در تست بنچ‌مارک DxOMark موفق شد با کسب امتیاز ۱۵۷، رتبه اول بهترین گوشی را در بخش دوربین درکنار هواوی میت ۶۰ پرو پلاس کسب کند.

چند ماه قبل، شرکت اوپو درست پس از آغاز سال نو ۲۰۲۴ از پرچمدار جدید خود به‌نام فایند ایکس ۷ اولترا رونمایی کرد. این دستگاه راهی بازار چین شد، اما خبری از آن در بازار جهانی نبود. اکنون بنچمارک دوربین DxOMark اوپو فایند ایکس ۷ اولترا منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و توانست رتبه اول را به‌صورت اشتراکی با میت ۶۰ پرو پلاس هواوی کسب کند.

اوپو برای ارائه بهترین تجربه دوربین، با شرکت شناخته شده HasselBlad همکاری کرد تا لنز و تنظیم دوربین‌ها به‌صورت کاملا حرفه‌ای صورت بگیرد. همچنین ۴ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مختلف سونی در این دستگاه قرار گرفته که درکنار لنز دقیق، تصاویر عالی را ثبت کند. این دستگاه درمجموع توانست امتیاز ۱۵۷ را کسب کند و همتراز با میت ۶۰ پرو پلاس در رتبه اول قرار بگیرد. همچنین در ۳ زیرشاخته بوکه، تله‌فوتو و نویز در حالت فیلم‌برداری به‌ترتیب با امتیاز ۸۵، ۱۱۸ و ۱۱۹ از همه رقبا بهتر است.

Oppo Find X7 Ultra  camera

به‌گفته منتقدان DxOMark، گوشی اوپو فایند ایکس ۷ اولترا در عکاسی پرتره عالی بود و رنگ‌های طبیعی و جزئیات را به‌خوبی ثبت می‌کرد. همان‌طور که اشاره شد اوپو از سنسور اصلی یک اینچی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که تصاویری طبیعی با نویز بسیار کم ثبت می‌کند. دوربین تله‌فوتو زوم اپتیکال ۳ برابری ارائه می‌دهد که تا ۶ برابر و بیشتر هم به‌صورت ترکیبی با زوم دیجیتال قابل استفاده است. تصاویر بوکه درحالت پرتره سوژه را بادقت از پس‌زمینه جدا می‌کند و رنگ‌ها را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

بااینکه خبری از قابلیت HDR در ویدیو نیست، خروجی نهایی ویدیو نوردهی دقیقی داشته و محدوده دینامیکی آن گسترده است. این دستگاه در ثبت تصاویر از رنگ‌های زنده و طبیعی مانند پوست گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. همچنین در عکاسی از سوژه درحال حرکت عملکرد کم‌نظیری دارد. در عکاسی و فیلم‌برداری با نور کم، اوپو فایند ایکس ۷ اولترا به‌خوبی جزئیات در سایه‌ها را ثبت کرده و عملکرد چشمگیری دارد و با سطح نویز پایین، با آیفون ۱۵ پرو مکس در یک رده قرار می‌گیرد.

برای مشاهده بررسی کامل و با جزئیات می‌توانید به وب‌سایت DxOMark مراجعه کرده و بررسی دوربین اوپو فایند ایکس ۷ اولترا را مطالعه کنید. یادآوری می‌شود پرچمدار اوپو فعلا فقط در بازار چین عرضه شده و مشخص نیست چه‌زمانی راهی بازار جهانی می‌شود.

اخبار مرتبط: