سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش سرعت اینترنت اپراتورها مهلت زمانی تعیین کرد و تا پایان خردادماه به شرکت‌های موردنظر اولتیماتوم داد.

معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درخصوص بحث افزایش تعرفه شرکت‌های ارتباطی گفت این موضوع منوط به افزایش سرعت اینترنت تا 30 درصد است و مهلت تعیین شده برای آن را نیز تا پایان ماه جاری اعلام کرد. حمیدرضا اعرابی ضمن اشاره به مطرح شدن بحث افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته اعلام کرد اپراتورهایی که مجوز ارائه خدمات دارند باید نسبت به افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت نسبت به آذرماه سال 1402 (زمان شروع بحث افزایش تعرفه‌ها) اقدام کنند و در غیراین‌صورت با برخورد قاطعانه و جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند.

سرعت اینترنت اپراتورها
رسانه مجتمع تجاری علاالدین

اعرابی درمورد وضعیت سرعت اینترنت در کشور اعلام کرد که این روند در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته و شاهد افزایش سرعت بوده‌ایم اما این روند باید ادامه یابد و اپراتورها نیز موظفند به تعهدات خود دراین خصوص عمل کنند. همچنین اعرابی با بیان اینکه برگزاری جلسات تخصصی ارزیابی سرعت اینترنت در کمیته تخصصی به‌صورت هفتگی و مستمر انجام می‌شود بعضی از اقدامات دراین زمینه را نیازمند توسعه تجهیزات و تامین آن‌ها از بازارهای خارجی دانست.

لازم به ذکر است که برخلاف ادعای اعرابی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طبق گزارش سایت اسپیدتست سرعت اینترنت ایران در دو بخش همراه و ثابت نسبت به ماه قبل به‌ترتیب با کاهش و رکود رو‌به‌رو شده است. براساس آخرین گزارش این سایت سرعت اینترنت ایران در بخش ثابت برابر با 14.23 مگابیت برثانیه بوده که در گزارش قبلی سرعت دراین بخش 13.78 مگابیت برثانیه اعلام شده بود. همچنین دربخش همراه نیز سرعت اینترنت طبق آخرین گزارش اسپیدتست 35.66 مگابیت برثانیه بوده و این درحالی است که نسبت به گزارش قبلی که سرعت دراین بخش را 36.16 مگابیت برثانیه اعلام کرده بود شاهد افت سرعت و کندی آن هستیم.

اخبار مرتبط: