براساس گزارش ماه گذشته اسپید تست، سرعت اینترنت همراه ایران، دچار افول شده و با جابه‌جایی به دو پله پایین‌تر با کاهش رتبه مواجه شده است.

سایت جهانی Speed Test هرماه گزارشی را برمبنای سرعت اینترنت کشورهای مختلف منتشر کرده و آنها را رتبه‌بندی می‌کند. براساس گزارش اسپید تست، در ماه مارس سال‌جاری میانگین سرعت اینترنت همراه جهان، معادل 52.98 مگابیت بر ثانیه و در بخش ثابت نیز میانگین سرعت اینترنت جهانی برابر با 93.28 مگابیت بر ثانیه بوده است. گزارش این سایت از ماه فوریه نیز میانگین سرعت اینترنت همراه جهان را 51.16 و میانگین سرعت اینترنت ثابت دنیا را 92.26 مگابیت بر ثانیه نشان داده است.

همانگونه که از آمارها پیداست میانگین سرعت اینترنت طی دو ماه گذشته، هم در بخش‌ همراه و هم در بخش ثابت افزایش داشته است. براساس گزارش سایت جهانی Speed Test، میانگین سرعت اینترنت همراه در ایران طی ماه مارس برابر با 36.16 و میانگین سرعت اینترنت ثابت نیز برابر با 13.78 محاسبه شده است. طی ماه فوریه هم براساس گزارش سایت موردنظر میانگین سرعت اینترنت همراه ایران 34.71 و میانگین سرعت اینترنت ثابت برابر با 13.51 مگابیت بر ثانیه بوده است.

اینترنت ایران

اگرچه طبق گزارش این سایت، سرعت اینترنت همراه ایران در ماه اخیر نسبت به ماه گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است و در بخش ثابت نیز سرعت چندان تغییری نداشته اما در رتبه‌بندی جهانی، دیاگرام‌ها و شاخص سنجش، رتبه ایران را در سطح جهانی با دو پله تنزل جایگاه نشان می‌دهند. براین اساس رتبه فعلی ایران در بین 156 کشور به 75 رسیده است. رتبه‌های بالای این رده‌بندی نیز در اختیار کشورهای قطر (313.30 مگابیت بر ثانیه)، امارات (296 مگابیت بر ثانیه) و کویت (228.64 مگابیت بر ثانیه) قرار دارد. همچنین در بخش ثابت نیز سنگاپور (284.13 مگابیت بر ثانیه)، امارات (276.02 مگابیت بر ثانیه) و هنگ‌کنگ (274.26 مگابیت بر ثانیه) در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

گفتنی است کاربران در تمام دنیا می‌توانند با نصب اپلیکیشن اسپید تست و اتصال به اینترنت اطلاعاتی در مورد سرعت اینترنت محدوده‌ای که در آن قرار دارند به‌دست آورند. نسخه پریمیوم این برنامه هم با نام Speedtest.net premium در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس کاربران اندروید قرار دارد.

اخبار مرتبط: زارع‌پور: سرعت اینترنت تا خرداد ۳۰ درصد بالا می‌رود