وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با تعهدی که از اپراتورها گرفته شده، سرعت اینترنت تا 30 درصد سرعت فعلی تا خردادماه سال جاری افزایش می‌یابد.

بالارفتن سرعت اینترنت که همواره مساله چالش برانگیز برای کاربران بوده است طبق وعده عیسی زارع‌پور تا خردادماه محقق شد. همچنین وزیر ارتباطات اعلام کرد بر اساس تعهدی که از اپراتورها گرفته شد سرعت اینترنت تا پایان سال حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت. طبق گفته زارع‌پور بر اساس مشاهده داشبوردهای جهانی اواخر سال گذشته با افزایش سرعت اینترنت چه در بخش ثابت و چه در بخش سیار، رتبه ایران ارتقاء یافته که براساس آن در بخش سیار 5 پله و در بخش ثابت 3 پله صعود کرده است.

زارع‌پور پیش از این در مصاحبه‌ها و گفتگوهایی که با رسانه‌ها داشت از پوشش کامل تمام مراکز و ساختمان‌ها با اینترنت پرسرعت فیبرنوری و رفع معضل همیشگی سرعت دانلود و آپلود، طی سال‌های آینده خبر داده بود که باعث جا به جا شدن رتبه ایران از پله‌های پایین‌تر به بالاتر خواهد شد. او همچنین تعداد 10 اپراتور را آماده ارائه خدمات در زمینه اینترنت فیبرنوری دانست که موجب 10 برابر شدن سرعت فعلی در بخش ثابت خواهد شد. اینترنت فیبرنوری که برمبنای اتصال بی‌سیم کار می‌کند باعث کاهش نویز و پایین آمدن تاخیر هنگام تماشای ویدئوهای آنلاین و همچنین انجام بازی‌ها آنلاین خواهد شد.

اینترنت

لازم به ذکر است که بررسی آمار سرعت و همچنین قطعی و وصلی اینترنت طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که وضعیت در حوزه اینترنت سیار بهتر از اینترنت ثابت بوده و همواره مشترکان اینترنت ثابت از پایین بودن کیفیت مربوط به خدمات اینترنت شکایت دارند که با وعده‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار براین است تا پایان سال 1404 با گسترش فیبرنوری به تمام مناطق ایران این مشکل با افزایش 10 برابری سرعت اینترنت در بخش ثابت یعنی سرعت معادل 1000 مگابیت بر ثانیه که نزدیک به سرعت نور است برای همیشه برطرف شود.

اخبار مرتبط: وزیر ارتباطات در مورد افزایش سرعت اینترنت توضیح داد