وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران گفت هیچ‌وقت قول افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر را برای سال پیش‌رو یعنی سال ۱۴۰۳ نداده است.
عیسی زارع‌پور در مورد شرایط افزایش سرعت اینترنت در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران حاضر گفت همان‌طور که بارها دراین باره گفتگوهایی داشته شرایط افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر سرعت معمول فعلی، منوط به راه‌اندازی فیبرنوری است که سرعتی معادل ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و این به معنای افزایش سرعت برای تمام کاربران در سال ۱۴۰۳ نبوده است.
زارع‌پور گفت که این خواسته و آرزوی مسئولان مربوطه است و تلاش او و همکارانش در وزارت ارتباطات بر این مساله استوار خواهد بود که تا پایان برنامه هفتم توسعه و طبق قانون شرایط مجهز شدن تمامی ساختمان‌ها را به اینترنت پرسرعت فیبرنوری فراهم کنند تا همه کاربران بتوانند سرعت بالای اینترنت یعنی ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را احساس کنند. او همچنین از ارتقای رتبه ایران در بین کشورهای دنیا خبر داد و گفت که بر طبق ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ایران از جهت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با ۶ پله ترقی از رتبه ۸۸ در بین ۱۷۰ کشور به رتبه ۷۵ رسیده است.
همچنین زارع‌پور با اشاره به‌اینکه موفقیت به‌دست آمده حاصل تلاش دوساله دولت در این زمینه است، گفت که با اقدامات صورت گرفته در وزارت‌خانه متبوع تا‌کنون بیش از ۷ هزار روستا که بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشته‌اند به اینترنت متصل شده‌اند و درحال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستایی مشترک اینترنت هستند و این تعداد رقم بالا و قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این در برنامه صف‌ اول که از شبکه خبر پخش می‌شود در یک گفتگوی اختصاصی توضیحات مبسوطی را در زمینه اتصال سراسری کشور به فیبرنوری در سال‌های آتی و حل مشکل افزایش سرعت اینترنت برای نیم‌قرن آینده ارائه داده بود.