انتشار سریع رابط کاربری One UI 5.1 توسط سامسونگ همه را تحت تأثیر قرار داد. این به رو‌زرسانی نرم‌افزاری هفته گذشته منتشر شد و این‌طور به نظر می‌رسد که تا پایان ماه آینده میلادی هم تکمیل شود. طبیعی است که در مراحل ابتدایی عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری جدید برخی از کاربران با مشکلاتی مواجه شوند. در مورد One UI 5.1 هم همین‌طور است، چراکه این رابط کاربری جدید (که هنوز در مراحل آزمایشی می‌باشد) باعث کاهش عمر باتری گوشی‌های گلکسی شده.

گزارش‌های زیادی در انجمن‌های داخلی سامسونگ و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده که نشان می‌دهند عمر باتری برخی از دستگاه‌های گلکسی با نصب کردن رابط کاربری One UI 5.1 کاهش پیدا کرده است. از جمله دستگاه‌هایی که با نصب One UI 5.1 با این مشکل مواجه شده‌اند، گوشی‌های سری Galaxy S22 و Galaxy S21 بوده‌اند. برخی از کاربران حتی ادعا کرده‌اند که با نصب این آپدیت نرم‌افزاری گوشی‌هایشان حتی کمی داغ هم کرده!

سلامت باتری One UI 5.1

هنوز کاملا مشخص نیست که چه چیزی باعث کاهش عمر باتری در این دستگاه‌ها می‌شود. اما مشکل هرچه هست، بدون شک به One UI 5.1 مربوط می‌شود، چراکه این همه این دستگاه‌ها قبل از نصب این سیستم‌ عامل جدید بدون مشکل کار می‌کردند.

شخصی در شبکه اجتماعی Reddit اشاره کرده که مصرف انرژی صفحه کلید گوشی سامسونگ او پس از نصب One UI 5.1 به شدت افزایش پیدا کرده، شاید دلیل اصلی این مشکل نیز همین باشد. پیشنهاد شده که پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های صفحه کلید سامسونگ و راه‌اندازی مجدد دستگاه ممکن است این مشکل را تا حدی حل کند. اما به خاطر داشته باشید که با این کار هر زبان یا چیدمان سفارشی که روی گوشی خود تنظیم کرده‌اید نیز پاک می‌شود.
سامسونگ فعلا وجود این باگ را تایید نکرده ، اما بعید است که از آن بی‌اطلاع باشد و روی حل آن کار نکند.

خبر مرتبط: لیست تغییرات رابط کاربری One UI 5.1 فاش شد