با فاصله ۲ هفته تا معرفی ناتینگ فون 2a، تصاویر دیگری از این دستگاه منتشر شده که نشان می‌دهد طراحی این دستگاه کاملا با ناتینگ فون ۲ متفاوت است و دوربین‌ها به‌صورت افقی کنار یکدیگر قرار دارند.

چند هفته قبل افشاگر معتبر در زمینه گوشی‌های هوشمند، استیو همرستافر رندرهایی از ناتینگ فون 2a منتشر کرد، اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد که رندرهای منتشر شده جعلی بودند. پس از آن تصاویری از این دستگاه درون یک محفظه منتشر شده که نشان می‌داد دوربین دوگانه عقب به‌صورت افقی کنار یکدیگر و وسط پنل پشتی قرار دارند، اما طراحی پنل پشتی با محفظه پوشیده شده بود. بااین حال دوربین سلفی در پانچ هول روی نمایشگر قرار گرفته بود که در تصاویر قابل مشاهده بود.

هفته گذشته ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد این دستگاه این دستگاه در رویداد MWC 2024 معرفی نخواهد شد و دقیقا چند روز پس از آن، یعنی ۱۵ اسفند ماه از این دستگاه رونمایی خواهد شد. اگرچه در این ویدیو طراحی ناتینگ فون 2a مشخص نبود، شعار Nothing’s Fresh Eyes به‌معنی «چشم‌های تازه ناتینگ» سرنخی از طراحی رسمی در اختیار می‌گذارد. درحقیقت پیش از این ۲ طراحی متفاوت از ناتینگ فون 2a منتشر شده بود که فقط در یکی از آنها دوربین به‌حالت افقی مانند ۲ چشم کنار یکدیگر قرار گرفته و طراحی دیگری شباهت زیادی به ناتینگ فون ۲ داشت.

در طراحی ناتینگ فون 2a چراغ‌های LED دور ماژول دوربین دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند و ۲ دوربین و فلش LED داخل ماژول قرار دارند. این طراحی تفاوت زیادی با ناتینگ فون ۲ دارد که نسبت‌به گوشی‌های میان‌رده بازار خاص و چشمگیر است. باتوجه به ابعاد سنسور به‌نظر می‌رسد این دستگاه از نظر قدرت عکاسی می‌تواند تصاویر بسیار خوبی ثبت کند و ناتینگ برای کاهش قیمت، دوربین‌ها را فدا نکرده است. یادآوری می‌شود در زمینه عکاسی، مگاپیکسل یکی از بخش‌های تاثیرگذار در کیفیت عکاسی است و عوامل دیگری مانند نوع لنز و ابعاد سنسور هم تاثیر زیادی در کیفیت عکاسی دارند. بااین وجود گفته شده هر ۲ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی هستند.

در پنل جلویی، انتظار طراحی عجیبی را نباید داشت. ناتینگ فون 2a به نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز شده که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پانچ هول روی نمایشگر قرار دارد. یادآوری می‌شود ناتینگ فون ۲ هم به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده بود که استفاده از همان دوربین، قطعا قابل توجه است. همچنین حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک هستند . بنابراین بادرنظر گرفتن قیمت پایین و حفظ دوربین‌های قدرتمند و نمایشگر باکیفیت، احتمالا این دستگاه از پردازنده ضعیفی استفاده خواهد کرد.

اگرچه شایعات منتشر شده هنوز تایید نشده‌اند، درصورت صحت داشتن با یک میان‌رده بسیار جذاب با قدرت بالا عکاسی و فیلم‌برداری مواجه خواهیم بود که ارزش خرید بسیار بالایی خواهد داشت. این دستگاه احتمالا با قیمتی معادل ۲۹۰ دلار در بازار هند برای نسخه پایه با حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش برسند. گفته شده این دستگاه به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۴۵ واتی مجهز می‌شود که دقیقا معادل باتری و شارژ گلکسی S24 اولترا است. همچنین نمایشگر این دستگاه از رزولوشن +FullHD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. شرکت ناتینگ این دستگاه را به سیستم‌عامل اختصاصی NothingOS 2.5 برپایه اندروید ۱۴ مجهز خواهد کرد.

انتظار می‌رود ناتینگ فون 2a باوجود دوربین‌های قدرتمند و نمایشگر باکیفیت، تراشه بسیار ضعیفی داشته باشد. شایعات ابتدایی نشان می‌داد این دستگاه به تراشه میان‌رده دایمنسیتی ۷۲۰۰ با کلاک اسپید ۲.۹ گیگاهرتزی مجهز می‌شود. اما اخیرا کارل پی، موسس و مدیرعامل شرکت ناتینگ در ایکس (X) اعلام کرد که تراشه آن دایمنسیتی ۷۲۰۰ نخواهد بود. باتوجه به اینکه کارل پی مستقیما اعلام کرده خبری از دایمنسیتی ۷۲۰۰ نیست، این دستگاه به پردازنده بهتری مجهز می‌شود. همچنین امروز گزارشی مبنی‌بر استفاده از دایمنسیتی ۷۲۰۰ پرو که هنوز معرفی نشده منتشر شد.

اگرچه قیمت پیش‌بینی شده ناتینگ فون 2a در بازار هند حدود ۳۰۰ دلار است، احتمال آن وجود دارد که قیمت جهانی آن بیشتر باشد و حتی به ۴۰۰ دلار برسد. همچنین چند روز قبل نتایج بنچمارک این دستگاه منتشر شد که نشان می‌داد با امتیاز ۷۳۸ هزار عملکرد بهتری نسبت‌به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس و وان پلاس نورد CE 3 با ۲ تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ و اسنپدراگون ۷۸۲ و امتیاز ۶۵۶ هزار و ۷۱۴ هزار دارد.

نظر شما چیست؟ آیا ناتینگ فون 2a با مشخصات فاش شده می‌تواند عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار ایران داشته باشد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: