یک افشاگر سرشناس حوزه فناوری اعلام کرد احتمالا نسل آینده هوم پاد با نمایشگر منحنی LCD و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی می‌شود که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فهرست آلبوم آهنگ‌ها در اپلیکیشن Apple Music یا اعلان‌های دریافتی را مشاهده کنند.

طی ماه‌های گذشته، اخبار و شایعات متعددی درباره فناوری هوش مصنوعی مولد اپل منتشر شد که نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد از آن برای توسعه سیستم‌عامل iOS 18 استفاده کند. همچنین، هوش مصنوعی مولد به‌صورت پیش‌فرض روی تراشه‌های A18 قرار می‌گیرد تا سری آیفون ۱۶ برای استفاده ازآن نیازی به سرویس‌های ابری نداشته باشد. بااین‌حال، گزارش‌های تازه نشان می‌دهد غول کوپرتینو می‌خواهد یک مدل هوم پاد با نمایشگر LCD منحنی به‌همراه قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی معرفی کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این می‌پردازیم.

توییت کوسوتامی درباره هوم پاد جدید با صفحه نمایش خمیده و ویژگی های هوش مصنوعی

همان‌طورکه می‌دانید، اپل روی توسعه فناوری هوش مصنوعی با ویژگی‌های مشابه ChatGPT کار می‌کند تا بتواند سال 2024 همانند سایر بزرگان با این تکنولوژی آغاز کند؛ البته باید خاطرنشان کنیم جزئیات درخصوص فرآیند تحقیق‌وتوسعه بسیار کمیاب و جزئی است، چراکه اپل سابقه خوبی در نگه داشتن اطلاعات محرمانه شرکتی دارد که تا آخرین لحظه افشاگران و تحلیلگران بازار ازآن بی‌خبر هستند. باوجوداین، افشاگر معروف کره‌ای در شبکه اجتماعی توییتر X با انتشار پستی اظهار کرد همه‌چیز در شرف تغییر است و احتمالا اپل از یک دستگاه هوم پاد با نمایشگر LCD منحنی و پشتیبانی از هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد.

باتوجه‌به آخرین جزئیات، نسل آینده هوم پاد با کد B720 شناخته می‌شود و ازهمان زبان طراحی سابق بهره‌مند خواهد شد، اما قسمت بالای دستگاه از یک بلندگوی هوشمند با نمایشگر LCD منحنی محدب استفاده می‌کند که کنترل‌ها و جزئیات اضافی را نشان خواهد داد. ازسوی‌دیگر، باید اشاره کنیم درگذشته نیز اطلاعای درخصوص هوم پاد منتشر شد و نمونه مهندسی اولیه نشان داد دستگاه موردبحث از صفحه‌نمایش لمسی برخوردار خواهد شد که تجربه کاربری را به‌صورت ویژه‌ای تغییر می‌دهد. باوجوداینکه، تغییرات جزئی به‌نظر می‌رسد، اما اپل قصد دارد برنامه‌های Apple Music و Apple Podcast را به نمایشگر LCD اضافه کند.

هوم پاد جدید اپل

علاوه‌براین، نمایشگر منحنی LCD هوم پاد می‌تواند انیمیشن‌ها را طبق رنگ‌ آلبوم حین پخش موسیقی نشان دهد که قابلیت نه‌چندان مهم، اما به بهبود تجربه بصری کمک خواهد کرد. همچنین، اپل می‌خواهد برخی اعلان‌ها را در قسمت پنل بالای دستگاه اضافه کند تا کاربران از پیا‌م‌های سیستمی مطلع شود. به‌طورکلی باید گفت این نمایشگر عملکرد به‌خصوصی ندارد و تنها برای نمایش چند مورد در اپلیکیشن‌های متفاوت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، تحلیلگر سرشناس چینی، مینگ-چی کو می‌گوید هوم پاد نسل جدید از دوربین‌های باکیفیت‌تری برای برقراری ارتباط در FaceTime برخوردار می‌شود و در نیمه‌اول سال 2024 میلادی با صفحه‌نمایش 7 اینچی معرفی می‌شود.

براساس گفته‌های خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، غول فناوری کوپرتینو روی یک دستگاه هیبریدی کار می‌کند که ترکیبی از قابلیت‌های Apple TV و HomePod را دارد. درحقیقت، دستگاه موردنظر از یک بازوی رباتیک با صفحه‌نمایش قابل‌تنظیم برخوردار می‌شود، اما نحوه عملکرد یا مشخصات فنی آن دردسترس نیست؛ باتوجه‌به نبود هیچ‌گونه اطلاعاتی می‌توان حدس زد چنین دستگاه تنها یک فرضیه یا پتنت است که احتمالا به‌مرحله بهره‌برداری نمی‌رسد یا حداقل برای سال‌های آینده خبری از حضور در بازار نخواهد بود.

اخبار مرتبط: