یک منبع آگاه خبری تایید می‌کند اپل قصد دارد عینک ویژن پرو نسل ۲ را با نمایشگر روشن‌تر و کم‌مصرف‌تر OLEDOS تولید کند تا بتواند تجربه کاربری را به‌واسطه آن بهبود بخشد، اما برای تحقق این‌هدف نیاز به همکاری با سامسونگ دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل قصد دارد عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را در فوریه 2024 میلادی مصادف‌با بهمن‌ یا اسفند‌ماه در بازار عرضه کند؛ شایعات تایید می‌کند این گجت پوشیدنی ابتدا وارد ایالات متحده آمریکا خواهد شد، سپس در نیمه‌دوم‌سال برای ورود به بازار جهانی آماده می‌شود. بااین‌حال، هنوز هیچ‌یک از افشاگران و تحلیلگران اطلاع دقیقی از زمان عرضه این محصول ندارند و می‌گویند زنجیره‌تامین با ظرفیت شبانه‌روزی کار می‌کند تا بتواند مرحله تولید انبوه را در ماه ژانویه آغاز کند. باوجوداینکه بخشی از جزئیات نسل اول عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو برای ما درهاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ یک منبع خبری کره‌ای اطلاعات از صفحه‌نمایش ویژن پرو ۲ را منتشر کرد.

ویژن پرو دارای صفحه نمایش WOLED است

براساس آخرین گزارش‌ها از وب‌سایت خبری کره‌ای The Elec، کمپانی آمریکایی اپل قصد دارد نمایشگر عینک هوشمند ویژن پرو ۲ را ارتقا سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای بدهد، اما برای رسیدن به‌ این هدف باید مدت‌زمان بیشتری را صبر کند تا بتواند به‌دانش و فناوری‌های لازم دراین‌خصوص دست برسد. به‌عنوان‌مثال، صفحه‌نمایش نسل فعلی ویژن پرو از فناوری WOLED برخوردار است، اما نسل آینده یعنی ویژن پرو ۲ نمایشگری با تکنولوژی را OLEDOS معرفی می‌شود که مزایای غیرقابل‌تصوری ازنظر تصویر و رنگ درمقایسه‌با WOLED به‌نمایش می‌گذارد.

علاوه‌براین، نمایشگر‌ OLEDOS می‌تواند رنگ و نور را از از زیرپیکسل‌های RGB مجاور در یک لایه تولید می‌کنند که تفاوت‌های زیادی را درمقایسه‌با WOLED رقم می‌زند؛ درحقیقت، دو مزیت بزرگ ازچنین روشی حاصل می‌شود که باعث روشن‌تر شدن و عدم‌نیاز به فیلتر رنگ خواهد شد. صفحه‌نمایش‌های WOLED برای فیلتر کردن نور سفید به یک لایه‌رنگی RGB نیاز دارد، اما OLEDOS این‌نیاز را رفع می‌کند و به‌طورقابل‌توجهی طول‌عمر باتری را بهبود می‌بخشد؛ باوجوداین، هنوز مشخص نیست چه‌زمانی شاهد نسل دوم اپل ویژن پرو در بازار خواهیم بود، چراکه با نگاه به‌سیاست‌های اپل عینک موردبحث زودتر از سال 2026 یا 2027 معرفی نخواهد شد.

ویژن پرو ۲ روشن تر و کارآمدتر می شود

درحال‌حاضر، طول‌عمر باتری ویژن پرو به کاربران اجازه کاربری طولا‌نی‌مدت را نمی‌دهد؛ بنابراین، برای استفاده بیشتر باید به‌برق متصل شود. برهمین‌اساس، غول فناوری کوپرتینو می‌خواهد در ویژن پرو ۲ از نمایشگر پیشرفته OLEDOS استفاده کند تا بتواند بخشی از مصرف انرژی را کاهش دهد؛ همان‌طورکه می‌دانید، بخش زیادی از مصرف انرژی در دستگاه‌های هوشمند به‌واسطه صفحه‌نمایش و نور آن افزایش پیدا می‌کند. البته، در طول فرآیند استفاده کاربران از عینک، اپل با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد سعی خواهند کرد بهینه‌سازی مصرف انرژی را دردسترس قرار دهد.

گزارش نشریه The Elec می‌گوید کمپانی سامسونگ تنها تولیدکننده در جهان محسوب می‌شود که توانایی ساخت نمایشگر OLEDOS را دارد، زیرا در اوایل‌سال 2023 توانست شرکتی را به‌نام eMargin خریداری کرده و به‌مجموعه بزرگ سامسونگ برای تولید نمایشگرهای فوق‌پیشرفته اضافه کند. درحال‌حاضر، اگر غول کره‌ای بتواند پنل موردبحث را توسعه دهد، احتمالا در رقابت‌با سونی و دو کمپانی چینی به‌عنوان تامین‌کننده به‌پیروزی می‌رسد. تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو اظهار کرد سال 2027 اپل از نسل دوم ویژن پرو رونمایی می‌کند و تا آن زمان اتفافی خاصی برای گجت پوشیدنی ویژن پرو نمی‌افتد.

اخبار مرتبط: