iFixit اقدام به تعمیر MacBook Air M2 پانزده اینچی کرده و فرآیند تعمیرپذیری را بسیار ضعیف ارزیابی کرده است.

وبسایت iFixit بعد از معرفی محصولات از برندهای مختلف آزمایشی روی آنها انجام می‌دهد تا میزان تعمیرپذیری این دستگاه را ارزیابی کند. در همین راستا سراغ تعمیر MacBook Air M2 پانزده اینچی رفته و نتایج بدست آمده مدرکی است که مقررات اخیر اتحادیه اروپا را تایید می‌کند. اتحادیه اروپا پیش‌تر هم سابقه تحت فشار گذاشتن شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی جهت بهبود محصولات‌ و محافظت از حقوق مصرف‌کنندگان را دارد. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اتحادیه قانونی تصویب کرد که بر اساس آن باتری گوشی‌های هوشمند باید قابل تعویض باشند.

آخرین لپ‌تاپ اپل، مک بوک ایر M2 با وجود وعده اپل، اما همچنان قابیلت تعمیرپذیری و دسترسی به قطعات دشواری دارد.

بر اساس گزارش وب‌سایت iFixit، طراحی کلی مک بوک ایر ۱۵ اینچی بسیار مشابه مدل ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با تمام ایرادات آن است. این وب‌سایت از تعویض باتری یا مدار منطقی این دستگاه با عنوان «فاجعه» یاد می‌کند. پروسه انجام این کار شامل آنپلاگ کردن چندین اتصال داخلی و باز کردن تعداد زیادی پیچ می‌شود.

تعمیر مک بوک ایر ۱۵ اینچی

البته افزایش ابعاد به ۱۵ اینچ دسترسی به بعضی از قطعات مانند اسپیکرهای بالایی را راحت‌تر می‌کند. همچنین باعث افزایش ظرفیت باتری شده که عرضه آن با سرعت قبلی شارژ، کمی ناامید کننده است.

این وب‌سایت به تعمیر پذیری مک بوک جدید اپل نمره ۳ از ۱۰ داده است. این رقم بسیار پائین‌تر از اعدادی است که آیفون‌های این شرکت کسب کرده بودند. امیدواریم اپل در آینده طراحی داخلی خود را برای دسترسی و تعمیر پذیری بهتر بهبود ببخشد. اما از طرف دیگر نیز می‌توان انتظار داشت اتحادیه اروپا هم در این زمینه قدم‌های موثری بردارد.

اخبار مرتبط: