مک بوک ایر ۱۵ اینچی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، با سرعت SSD پایین‌تری نسبت به سایر دستگاه‌های این رده تولید شده است.

همان طور که انتظار می‌رفت، مک بوک ایر ۱۵ اینچی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به یک تراشه NAND مجهز شده است. این مسئله باعث می‌شود مدل ۲۵۶ گیگابایتی در مقایسه با مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی، یک و دو ترابایتی که دارای چندین تراشه NAND برای سرعت بالاتر هستند ضعیف‌تر عمل کند، اما در عمل نتایج متفاوتی به دست آمد.

مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی جدیدترین مک بوک ایر ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی نیز دارای یک تراشه NAND واحد هستند که نتایج بنچمارک نشان دهنده کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی سرعت SSD در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی است. اپل قبلا از دو تراشه ۱۲۸ گیگابایتی برای مک‌های ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کرد، اما برای مدل‌های جدیدتر از یک تراشه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند.

مک بوک ایر 15 اینچی با چیپست M2

سرعت پایین‌تر SSD می‌تواند بر وظایفی مانند انتقال فایل‌ها به یک درایو خارجی تأثیر بگذارد و عملکرد کلی سیستم می‌تواند در طول انجام عملیات‌ سنگین کاهش پیدا کند، زیرا مک‌ها در مواقعی که RAM فیزیکی به طور کامل استفاده شود، به صورت موقت از فضای SSD به عنوان حافظه مجازی استفاده می‌کنند. با این حال اغلب مشتریان متوسطی که یک مک بوک ایر ۱۵ اینچی سطح پایه خریداری می‌کنند، بعید است که متوجه سرعت پایین‌تر آن شوند. مشتریانی که به بالاترین سرعت نیاز دارند باید مک بوک ایر ۱۵ اینچی با حداقل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌‌سازی خریداری کنند که البته ۲۰۰ دلار نسبت به مدل ۲۵۶ گیگابایتی، گران‌تر است.

فروش MacBook Air ۱۵ اینچی از امروز آغاز شده است. این لپ‌تاپ از تراشه M2 مدل ۱۳ اینچی استفاده می‌کند و به‌جز نمایشگر بزرگ‌تر و دو بلندگوی بیشتر، از نظر طراحی کلی بسیار مشابه مدل ۱۳ اینچی است. قیمت مدل ۱۵ اینچی از ۱۳۰۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل ۱۳ اینچی اکنون از ۱۱۰۰ دلار قابل خریداری است.

اخبار مرتبط: