به گزارش یک افشاگر معروف، اپل در حال توسعه مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی MacBook Air با تراشه M3 است که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

پارسال اپل یک نسخه ۱۳ اینچی از MacBook Air معرفی کرد، در حالی که مدل ۱۵ اینچی هفته گذشته و در رویداد WWDC رونمایی شد. هر دو مدل در حال حاضر از تراشه M2 استفاده می‌کنند که بر اساس تکنولوژی ۵ نانومتری TSMC ساخته شده است. انتظار می‌رود مدل‌های بعدی با تراشه M3 بر اساس تکنولوژی ۳ نانومتری TSMC ساخته شود و در نتیجه عملکرد و بهره‌وری انرژی بهبود یابد. به گفته مارک گورمن، تراشه M3 دارای تعداد هسته‌های CPU و GPU مشابه تراشه M2 است.

تفاوت اصلی مک بوک ایر ۱۵ اینچی در مقایسه با مدل ۱۳ اینچی که قیمت آن از ۱۳۰۰ دلار شروع می‌شود، نمایشگر بزرگ‌تر و استفاده از شش بلندگو به جای چهار بلندگو است. اپل ادعا می‌کند عمر باتری لپ‌تاپ‌ها برابر است و طراحی کلی آنها یکسان است.

آی مک و مک بوک پرو 13 اینچی با چیپست M3

بر اساس گزارش گورمن، مدل‌های جدید iMac و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M3 نیز در حال توسعه هستند. او انتظار دارد iMac جدید تا اوایل سال آینده با طراحی مشابه مدل فعلی به بازار عرضه شود.

MacBook Air پانزده اینچی هم اکنون قابل سفارش است و از فردا عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره MacBook Air با تراشه M3 چیست؟ آیا تراشه جدید می‌تواند انتظارات بالایی که از اپل داریم را برآورده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: