هدست واقعیت ترکیبی اپل هفته پیش رونمایی شد و حالا نظر زاکربرگ درباره ویژن پرو اپل و مقایسه آن با متا کوئست ۳ خبرساز شده است.

مدیر عامل متا طی جلسه‌ای با کارمندانش گفت که عینک هوشمند ویژن پرو اپل هیچ «رویکرد جادویی» در حوزه فناوری ارائه نکرده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که عینک متا کوئست ۳ تنها با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت ۳۴۹۹ دلاری ویژن پرو می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

زاکربرگ به استفاده اپل از نمایشگرهایی با رزلوشون بالاتر اشاره کرد، اما در ادامه گفت که برای تامین انرژی نمایشگرها، به باتری و اتصال سیم نیاز دارید و از این نظر عینک کوئست ۳ برتری دارد.

مهم‌تر از همه، زاکربرگ در مورد «تفاوت ارزش‌ها و چشم‌انداز» عینک‌های هوشمند دو شرکت صحبت کرد. او افزود که دیدگاه عینک متا «اساسا اجتماعی» است و قصد ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر انسان‌ها را دارد. اما در تمامی تبلیغات و دموهای ویژن پرو «فردی نشان داده شد که روی کاناپه نشسته و تعاملی با دیگران ندارد.»

متا مدت طولانی است که سعی می‌کند خود را به‌عنوان رهبر دنیا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کند و سالانه میلیاردها دلار برای آن سرمایه‌گذاری می‌کند، اما با معرفی عینک ویژن پرو اپل نگرانی‌های داخلی در شرکت متا افزایش یافته و احتمال دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را در این بخش از دست بدهد.

دیدگاه شما درباره عینک واقعیت ترکیبی اپل و متا کوئست ۳ چیست؟ آیا با زاکربرگ درباره این هدست موافق هستید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: نگاهی نزدیک به عینک واقعیت ترکیبی اپل