تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است که می‌توانید آن را دانلود کنید. گرچه این برنامه انتخاب اول ما نیست، اما مطمئنا ویژگی های فراوانی دارد که قطعا باعث می‌شوند جزو سه پیام‌رسان برتر دنیا قرار بگیرد. شاید بهترین چیز در مورد این برنامه، به‌روزرسانی‌های متفکرانه‌ای باشد که اغلب به صورت مداوم آنها را منتشر می‌کند و تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد.درست زمانی که همه فکر می‌کردیم می‌توانیم با خیالی آسوده شروع به ارسال پیام تبریک سال نو به عزیزانمان کنیم،‌ ویژگی های جدید آخرین آپدیت تلگرام به عنوان هدیه سال نو مهمان گوشی‌هایمان شد.

شاید یکی از اصلی‌ترین ویژگی های نسخه جدید تلگرام، افکت جدیدی باشد که به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های متنی و رسانه‌ای را در چت‌های خود محو کنند تا از خرابکاری‌های احتمالی جلوگیری نمایند. این افکت در هنگام اعمال، یک لایه "درخشنده" روی متون و تصاویر اضافه می‌کند که فقط با ضربه زدن روی آن حذف می‌شود.

در این آپدیت جدید کاربران همچنین می‌توانند کنترل بیشتری روی فضای ذخیره‌سازی برنامه داشته باشند و آن را مرتب نگه‌دارند. این برنامه قابلیت جدیدی برای "تنظیمات حذف خودکار و جداگانه برای محتواهای رسانه‌ای ذخیره‌شده از چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های خصوصی" دارد و همچنین یک نمودار دایره‌ای جدید را ارائه می‌دهد که استفاده از فضای ذخیره‌سازی را برای تجسم آسان‌تر می‌کند.

تلگرام همچنین ابزارهای طراحی و نوشتار خود را در این نسخه اصلاح کرده است. به این‌صورت که حالا عرض خطوط را به صورت پویا تغییر می‌دهد و لبه‌های حروف را صاف‌تر می‌کند. علاوه‌بر‌این ابزار قطره‌چکان هم به این برنامه اضافه شده که انتخاب رنگ را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، هنگام اضافه کردن پیام‌ به عکس‌ها، امکان اضافه کردن فونت‌های مختلف، اندازه‌های مختلف فونت، شکل‌ها و حتی امکان افزودن ایموجی‌های متحرک سفارشی و البته سفارشی‌سازی‌های بیشتر وجود خواهد داشت. اگر این برای شما کافی نیست، باید بدانید که کاربران اکنون آزادند تا عکس پروفایل مخاطبین را خودشان انتخاب کنند و به سطح جدیدی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی دسترسی داشته باشند. شما حتی می‌توانید یک عکس پروفایل را به مخاطبین خود پیشنهاد دهید که ممکن است کمی سرگرم‌کننده باشد.

کاربران همچنین با این به‌روزرسانی لایه‌های حفاظتی بیشتری دریافت خواهند کرد و از تنظیمات جدیدی در بخش عکس پروفایل برخوردار خواهند شد. امکان مخفی کردن لیست اعضا برای چت‌های گروهی با بیش از 100 عضو نیز اضافه شده و کاربران به انیمیشن‌های پیشرفته‌تری هم دسترسی دارند که می‌توانند با استفاده از آنها احساسات خود بهتر ابراز کنند.

به‌عنوان آخرین افزونه جدید، ایموجی‌های تعاملی جلوه‌های جدیدی پیدا کرده‌اند و می‌توانند کل صفحه را پر کنند. علاوه بر این، اعضای ممتاز می‌توانند بسته‌های ایموجی جدیدتری را نیز ببینند. اگر تا‌به‌حال تلگرام را تجربه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید، چرا که در مقایسه با سایر برنامه‌های پیامر‌سان، تجربه تلگرام چشم‌نواز است.

اخبار مرتبط: