متا به‌تازگی پیش نمایشی از برنامه رقیب پلتفرم توییتر را با اسم رمز «پروژه ۹۲» منتشر کرد.

یکی از مدیران ارشد متا، پیش نمایشی از رقیب آینده توییتر را در جریان کنفرانسی به کارمندان این کمپانی نشان داد. طبق گزارش‌ها، نام اصلی این برنامه احتمالا «Threads» خواهد بود که با اسم رمز پروژه ۹۲ در حال توسعه است؛ در ادامه به اطلاعات منتشر شده از این اپلیکیشن می‌پردازیم.

به نقل از سایت ورج، این برنامه شبیه اینستاگرام است و از پروتکل‌های غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی اکتیویتی پاب استفاده می‌کند. این موضوع از نظر تئوری به کاربران برنامه اجازه می‌دهد تا حساب‌ها و فالوورهای خود را به برنامه‌های دیگری که از این نوع پروتکل پشتیبانی می‌کنند منتقل کنند.

کریس کاکس از این برنامه به‌عنوان «پاسخ متا به توییتر» یاد کرد و گفت این برنامه از حساب اینستاگرام برای پر کردن خودکار اطلاعات کاربر استفاده خواهد کرد. نام رمز داخلی این برنامه "پروژه 92" است و نام اصلی آن بر‌اساس اسناد داخلی شرکت متا احتمالا Threads خواهد بود.

اپلیکیشن جایگزین توییتر متا فاش شد

کاکس، با طعنه و لحنی تحقیرآمیز درباره مدیریت ایلان ماسک گفت: برخی سازندگان و شخصیت‌های مشهور علاقه‌مند به داشتن پلتفرم هستند و قصد دارند از آن برای نشر محتوای خود استفاده کنند. او همچنین افزود که هدف متا از ساخت برنامه جدید ارائه پلتفرمی ایمن و قابل اطمینان است که مکانی پایدار برای رشد مخاطبان خواهد بود.

در انتها، کاکس خاطر نشان کرد که کدنویسی این اپلیکیشن در ماه ژانویه آغاز شده و به محض آماده‌سازی اولیه آن را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

نظر شما درباره برنامه رقیب پلتفرم توییتر چیست؟ آیا این برنامه می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای توییتر فعالیت کند؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: لیندا یاکارینو جایگزین ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر شد