مدیر عامل توییتر لیندا یاکارینو، به عنوان جایگزین ایلان ماسک معرفی شد و در کنار جو بناروچ از NBCUniversal کار خود را آغاز کرد.

یاکارینو، که قبلاً رئیس تبلیغات در NBCUniversal بود، چند روز پس از اینکه توییتر دومین رئیس اعتماد و ایمنی خود را از دست داد، به آن پیوست. ایلان ماسک ۲۲ اردیبهشت اعلام کرده بود که جانشین او تا شش هفته دیگر به توییتر ملحق خواهد شد، اما زودتر از آن یاکارینو این سمت را به عهده گرفته است.

توییتر همچنین اعلام کرد جو بناروچ را از NBCUniversal به خدمت گرفته است. بناروچ معاون ارشد ارتباطات، تبلیغات و مشارکت در این شرکت بود. او همچنین سابقه چندین سال فعالیت در متا، شرکتی که در زمینه فیس بوک و اینستاگرام فعالیت می‌کند را دارد. وی در توییتر بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد.

ایلان ماسک سال گذشته اعلام کرد: "هر زمان کسی مناسب مدیریت توییتر پیدا شود از سمت مدیر اجرایی استعفا خواهد داد." پس از یک نظرسنجی توییتری که ماسک از مردم خواست در مورد استعفای او رای دهند، ۵۷.۵ درصد رای مثبت دادند.

یاکارینو از همکار سابق خود در NBCUniversal در توییتر استقبال کرد. او در توییتی نوشت: "به گله خوش آمدید @benarroch_joe! از یک پرنده به پرنده دیگر." و بناروچ در جواب توییت کرد: "من مشتاقانه منتظر هستم تا تجربیاتم را به توییتر بیاورم و با کل تیم برای ساخت بهتر توییتر با هم کار کنیم."

یاکارینو کیست؟

یاکارینو که ۶۰ سال سن دارد، بر عملیات تجاری در این پلتفرم نظارت خواهد کرد. از زمان خرید توییتر، ماسک ۷۵ درصد از کارمندان خود را از جمله تیم‌هایی که متهم به سوءاستفاده بودند اخراج کرد و نحوه تأیید حساب‌های معتبر توسط شرکت را تغییر داد. در همین حال، تعداد زیادی از آگهی دهندگان در توییتر این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

یاکارینو با کمک به هدایت NBCUniversal از طریق تحولات ناشی از شرکت‌های فناوری شهرت دارد. او در موقعیت شغلی قبلی خود، کسب و کار فروش تبلیغات را بازطراحی کرد و راه اندازی پلتفرم استریم پیکوک در سال ۲۰۲۰ را ممکن کرد.

رئیس امنیت توییتر استعفا داد

دومین رئیس امنیت و اعتماد توییتر استعفا داد

اواخر هفته گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر استعفای دومین رئیس امنیت و اعتماد توییتر در زمان مالکیت ماسک منتشر شد. الا اروین زمانی که رئیس قبلی یوئل راث در آبان ۱۴۰۱ درست یک ماه پس از اینکه ماسک مدیریت شرکت را بر عهده گرفت، در این پست مشغول به کار شد. رئیس اعتماد و ایمنی وظیفه تعدیل محتوا را بر عهده دارد، موضوعی که از زمان تصاحب شرکت توسط ایلان ماسک مورد توجه قرار گرفته است.

دلیل استعفای ایروین مشخص نیست، اما این اتفاق یک روز پس از آن افتاد که ماسک علناً از تصمیم تعدیل محتوا در توییتر انتقاد کرد. از زمان خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار، ماسک تحت فشار قرار گرفته بود تا شخص دیگری را برای رهبری شرکت پیدا کند و توجه خود را به سایر فعالیت‌هایش از جمله خودروسازی تسلا و شرکت اسپیس ایکس متمرکز کند. او به عنوان مالک توییتر و مدیر ارشد فناوری به کارش ادامه خواهد داد.

نظر شما چیست؟ آیا لیندا یاریکانو می‌تواند به جای ایلان ماسک در سمت مدیر عامل توییتر این پلتفرم را به روز‌های اوجش برگرداند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: عرضه طرح API جدید ۵۰۰۰ دلاری توییتر