اپل در تلاش برای خلق نمایشگرهای میکرو LED، با شکست مواجه شد. پروژه جاه‌طلبانه MicroLED که قرار بود انقلابی در دنیای نمایشگرها ایجاد کند، به‌دلیل چالش‌های فنی و اقتصادی لغو شد.

اپل در‌نظر‌داشت که ساعت هوشمند اپل واچ را با نمایشگر پیشرفته MicroLED تولید کند تا از پنل‌های OLED قدیمی فاصله بگیرد. اما به‌دلیل مشکلات فنی و چالش‌های احتمالی در تامین قطعات، این شرکت تصمیم گرفت که از این پروژه صرف‌نظر کند. اپل شرکت ال‌جی را به‌عنوان تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای MicroLED انتخاب کرده بود و پس از لغو پروژه، هزینه‌های زیادی را متحمل شد. اکنون ال‌جی به دلیل هزینه‌هایی که برای آزمایش و تولید این نمایشگرها صرف کرده، از اپل درخواست غرامت کرده است.

ال‌جی در توسعه پنل‌های MicroLED برای اپل پیشرفت‌های چشمگیری داشته و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای آماده‌سازی این پروژه انجام داده است که طبق گزارش The Elec هرگز به مرحله اجرا نرسید. این تامین‌کننده برای تضمین فناوری از Ultra Display تایوان، 14 پتنت در ایالات متحده خریداری کرد و تاکنون تمام هزینه‌ها بدون جبران مانده است. هنوز مشخص نیست که اپل چگونه به این ادعاها پاسخ خواهد داد و آیا غرامتی پرداخت خواهد کرد یا خیر، زیرا ال‌جی همچنین تامین‌کننده اصلی نمایشگرهای OLED آیفون این شرکت است.

پروژه MicroLED

علاوه‌براین، ال‌جی تجهیزات خود را از گومی در گیونگسانگبوک‌دو به پاجو در گیونگگی‌دو منتقل کرد و هزینه‌های حمل‌ونقل بیشتری را برای تامین MicroLED متحمل شد. این تامین‌کننده همچنین یک گروه کاری تخصصی برای کار روی این پروژه استخدام کرد همچنین مشخص نیست که پس از لغو پروژه، این کارمندان مجدداً در بخش‌های دیگری مشغول به‌کار شده‌اند یا اینکه مجبور به ترک شرکت شده‌اند.

ال‌جی میلیاردها وون جهت آماده‌سازی نمایشگرهای میکرو LED اپل برای ساعت هوشمند اپل‌واچ هزینه کرده است. گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که اپل با وجود مزایای واضح این فناوری جدید نسبت به پنل‌های OLED استاندارد که خود بهتر از نمایشگرهای LCD هستند، از توجیه اقتصادی آن آگاه نبوده است. پنل‌های میکرو LED درخشان‌تر و رنگ‌های دقیق‌تری نسبت به پنل‌های OLED سنتی دارند، اما بسیار گران‌تر هستند که احتمالاً منجربه افزایش قیمت اپل‌واچ می‌شد.

اپل قصد داشت با ساعت هوشمند اپل‌واچ به فناوری میکرو LED روی آورد و پس از موفقیت در تولید، آن را به آیفون و آیپد نیز گسترش دهد. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت تصمیم به لغو کامل پروژه MicroLED گرفته است یا قصد دارد در آینده از این فناوری استفاده کند. درحال‌حاضر، ال‌جی از اپل درخواست غرامت برای هزینه‌های توسعه و سایر هزینه‌های مرتبط با این پروژه را دارد، اما هنوز مشخص نیست که اپل این هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد یا به توافق دیگری با ال‌جی می‌رسد.