یک منبع خبری معتبر اعلام کرد پس‌از لغو پروژه خودرو الکتریکی و پنل micro-LED تقریبا حدود 700 کارمند اخراج خواهند شد، اما برخی ازآن‌ها می‌توانند با نقل‌مکان به ایالت تگزاس به فعالیت‌شان در کمپانی اپل ادامه دهند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل دو پروژه بسیار مهم را برای ساخت خودروی الکتریکی و پنل micro-LED کنار گذاشت تا بتواند روی پروژه‌های دیگر مانند مولد هوش مصنوعی فعالیت کند؛ برهمین‌اساس، بخشی عظیمی از کارمندانی که در حوزه‌های دیگر تخصص ندارد، احتمالا ازسوی تیم مدیریتی اپل اخراج خواهند شد. باوجوداین، باید یادآور شویم، اخراج کارمندان آخرین راه‌حل برای کمپانی اپل محسوب می‌شود؛ بنابراین، کارمندانی که علاقه‌مند به‌ادامه همکاری با غول کوپرتینو هستند، می‌توانند با نقل مکان به ایالت تگزاس به‌فعالیت‌شان دراین مجموعه 3 تریلیون دلاری ادامه دهند.

وب‌سایت خبری 9to5Mac گزارش کرد پس‌از اعلام توقف پروژه‌های عظیم خودرو الکتریکی و پنل micro-LED برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا، حدود 58 کارمند از دفتر مرکزی در سانتا کلارا اخراج شدند. برای اطلاعات بیشتر باید گفت این دفتر متعلق به LuxVue Technology است که تخصص ویژه‌ای در تولید پنل‌های micro-LED دارد که اپل آن را در سال 2014 خریداری کرد تا بتواند پیشرفته‌ترین نمایشگرها را به‌کمک این کمپانی تولید کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد غول فناوری کوپرتینو ادامه همکاری با سازندگانی هم‌چون سامسونگ و ال‌جی را کارآمدتر و کم‌هزینه‌تر تلقی می‌کند، اما باید به‌نظر می‌رسد ادامه همکاری با کره‌ای‌ها به‌معنای حضور دوباره صفحه‌نمایش‌های OLED خواهد بود.

ماشین اپل کنسل شد

علاوه‌براین، حدود 120 نفر از کارمندان اپل در دفتر سن‌دیگو که مسئول ارزیابی پاسخ‌های سیری و بهبود دقت عملکرد دستیار صوتی اپل بودند به‌صورت ناگهانی اخراج شدند که باعث افزایش نگرانی‌ها در کمپانی اپل شده‌است. البته اپل برای کارمندانی که قصد ادامه همکاری‌با غول کوپرتینو را دارند، راه‌حل بسیار ساده‌ای را درنظر گرفته که نشان می‌دهد آن‌ها باید از کالیفرنیا به تگزاس در شهر آستین بروند تا مدیران اپل بتواند شغل جدیدی را برای آن‌ها درنظر بگیرد. درحال حاضر، این تنها راه‌حل اپل برای اخراج نشدن کارمندانش در بخش‌های مختلف است؛ همین موضوع نشان می‌دهد اپل علاقه‌ای به قطع همکاری با کارمندانش ندارد، اما درصورت‌لزوم این کار را می‌کند.

ازسوی‌دیگر، باید خاطرنشان کنیم لغو پروژه‌های بزرگ Apple Car و پنل micro-LED گواه جاه‌طلبی‌های غول کوپرتینو هستند، اما توقف این پروژه‌ها و اخراج 700 کارمند به‌معنای ضعف اپل نیست، چراکه مهندسان این کمپانی بزرگ آمریکایی درحال توسعه مولد هوش مصنوعی و رباط بزرگی هستند که می‌تواند به‌عنوان دستیار در خانه‌ به‌کمک انسان بیاید؛ البته این پروژه روزهای ابتدایی را طی می‌کند و احتمالا تا رونمایی ازآن فاصله بسیار زیادی داریم، چراکه تاییدیه‌های آن باید ازسوی تیم مدیریتی اپل صادر شود.

اخبار مرتبط: