آمارها نشان می‌دهد که فروش آیفون در بازارهای جهانی در مقایسه با رقیبانش کاهش چشمگیری داشته و شرکت اپل باز هم با چالش رو‌به‌رو شده است.

براساس آخرین تحقیقات منتشر شده در سایت Canalys بازار گوشی‌های هوشمند اروپا به‌استثنای روسیه در سه‌ماهه اول سال 2024 رشد داشته و میزان فروش این تلفن‌های همراه به 33.1 میلیون دستگاه رسیده است که بازار فروش بیشتر در تصاحب سامسونگ بوده است. این برند حدود 37 درصد از سهم بازار را دراختیار داشته که بخاطر فروش گلکسی اس 24 و به‌روزرسانی گوشی‌های سری A رده‌پایین بوده است. تعداد گوشی‌هایی که این شرکت کره‌ای توانسته در سه‌ماهه اول سال 2024 به‌فروش برساند 12.1 میلیون دستگاه بوده است.

اما سهم فروش آیفون در بازارهای جهانی 22 درصد بوده و این شرکت توانست حدود 7.3 میلیون دستگاه از گوشی‌های تولیدی‌اش را در بازه زمانی یاد شده به فروش برساند. اما رتبه‌های بعدی به‌ترتیب در اختیار برندهای شیا‌ئومی با 16 درصد از سهم بازار، موتورولا با 6 درصد از سهم بازار و آنر با 3 درصد از سهم بازار بوده است. براین اساس فروش شیائومی 5.4 میلیون دستگاه، فروش موتورولا 2.1 میلیون دستگاه و فروش آنر هم 1 میلیون دستگاه بوده است. همچنین سایر برندها نیز سهم 16 درصدی از بازار فروش را با 5.3 میلیون دستگاه دراختیار داشته‌اند.

فروش گوشی آیفون

گوشی‌های پریمیوم بالاترین سهم را در سه‌ماهه اول سال 2024 از بازار اروپا داشته‌اند زیرا گوشی‌های هوشمند با قیمت 800 دلار حدود 32 درصد از محموله‌ها را تشکیل می‌دادند. اما علت موفقیت بازار گوشی‌های پریمیوم به‌دلیل هوش مصنوعی به‌کار گرفته شده خصوصا در S24 اولترا سامسونگ بوده است. محموله‌های S24 اولترا در بازار رشد 58 درصدی داشته‌اند و 4.3 میلیون دستگاه در سه‌ماهه اول سال 2024 بوده‌اند.

همچنین طبق مطالعه اخیر Canalys از درک اروپایی‌ها درمورد قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌کار رفته در گوشی‌های هوشمند حدود 40 درصد از جمعیت این قاره نتایج مثبتی از تجربه کاربری خود داشته‌اند.

اخبار مرتبط: