جدیدترین پرچمدار سامسونگ Galaxy S24 دوست‌دار محیط زیست بوده و در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده می‌شود که باعث کم شدن آلودگی‌های جهانی شده است.

شرکت سامسونگ در ادامه سیاست‌های گذشته خود مبنی بر درنظر گرفتن اهداف محیط زیستی پروژه گلکسی برای زمین « Galaxy for the Planet » را به‌عنوان چشم‌انداز آینده این کمپانی درنظر گرفته که براساس آن در تمام مواد به‌کار رفته در ساخت گوشی و حتی بسته‌بندی محصول نیز شرایط محیط زیستی درنظر گرفته می‌شود. البته فاز جدید این پروژه هم‌زمان با عرضه گلکسی اس 24 شروع شده است.

آن‌چه موجب می‌شود تا گوشی‌های Galaxy S24 دوست‌دار محیط زیست به‌شمار آیند استفاده از مواد بازیافتی و غیرطبیعی در ساخت این دستگاه‌ است. این مواد شامل انواع پلاستیک و شیشه و فلزات مختلف هستند. البته این رویه درساخت محصولات دیگر کمپانی سامسونگ نظیر انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و همچنین گجت‌های پوشیدنی نیز به‌کار می‌رود.

Galaxy S24 دوست‌دار محیط زیست

ناگفته نماند که طی سال 2022 نیز سامسونگ در ساخت گوشی Galaxy S22 از تورهای ماهیگیری سرگردان (تورهای ارواح) استفاده کرده بود که این امر برای حفاظت از محیط زیست، گام ارزشمندی به‌شمار می‌آید. البته تورهای ماهیگیری در ساخت گلکسی اس 24 هم به‌کار می‌روند. علاوه براین بشکه‌های آب، بطری‌های PET و فلز کبالت از دیگر مواد بازیافتی مورد استفاده در تولید این پرچمدار هستند. با استفاده از فلز کبالت قطعات خاص و کلیدی گلکسی اس 24 اولترا ساخته می‌شود. به عنوان مثال در باتری این دستگاه 50 درصد فلز کبالت به‌کار می‌رود و در بلندگو نیز 100 درصد عناصر بازیافتی کمیاب موجود در خاک و 40 درصد فولاد بازیافتی استفاده می‌شود.

لازم به‌ذکر است که سامسونگ برای دستیابی به مواد بازیافتی نظیر تورهای ماهیگیری، بطری‌های PET و بشکه‌های آب با سازمان‌های جهانی فعال در زمینه محیط زیست همکاری می‌کند. همچنین گواه دیگر بر این قضیه که Galaxy S24 دوست‌دار محیط زیست است استفاده از مواد پلی اورتان ترموپلاستیک دور ریختنی است که در تولید کفش به‌کار می‌رود.

در مجموع انتظار می‌رود تا سیاست‌های سامسونگ در استفاده ازاین مواد دورریختنی باعث برگشت 110 تن آلومینیوم بازیافتی معادل 9 میلیون قوطی نوشابه، 100 تن پلاستیک بازیافتی معادل 10 میلیون بطری خالی PET و همچنین 2760 تن کاغذ باطله معادل 552 میلیون قطعه کاغذ A4 تا پایان سال 2024 به چرخه استفاده و تولید شود.

اخبار مرتبط:

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۴ اولترا بدون افت کیفیت از زوم دیجیتالی برخوردار می‌شود

رجیستری گلکسی اس ۲۴؛ سرنوشت هولناک آیفون ۱۴ در انتظار غول کره‌ای!