گزارش تحلیلگر شناخته شده نشان می‌دهد آمار فروش آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ به‌دلیل نبود ارتقا قابل‌توجه با کاهش ۱۵ درصدی همراه شده و به ۲۰۰ میلیون گوشی می‌رسد.

با آغاز سال ۲۰۲۴، نتایج بازار گوشی در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و در ان یک اتفاق عجیب افتاده بود. پس از حمایت کم‌سابقه مردم چین در سال ۲۰۲۳ از سری هواوی میت ۶۰، شرکت سامسونگ پس از چندین سال کسب عنوان بزرگ‌ترین شرکت این صنعت را از دست داد و اپل توانست پس از انتظار طولانی به بزرگ‌ترین شرکت گوشی تبدیل شود. بااین حال اکنون گزارش‌های جدیدی از تحلیلگران نشان می‌دهد اپل کار سختی برای حفظ برتری در سال ۲۰۲۴ داشته و ممکن است غول کوپرتینویی با کاهش فروش آیفون ۱۶ عنوان بزرگ‌ترین شرکت را پس از یک‌سال موفقیت آمیز از دست بدهد.

این گزارش از مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته شده متخصص در زمینه محصولات اپل منتشر شده است. در مقاله او آمده است: «آخرین تحلیل‌های من در زنجیره تامین قطعات اولیه نشان می‌دهد اپل محموله‌های قطعات اصلی نیمه‌رسانا در آیفون را به حدود ۲۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۴ کاهش داده است. این عدد به‌معنی کاهش ۱۵ درصدی است و احتمال آن وجود دارد اپل بیشترین ضربه را در بازار گوشی سال ۲۰۲۴ ببیند.» وی در ادامه افزود که آیفون با مشکلات اساسی مواجه شده است که باعث کاهش قابل توجه فروش خواهد شد. این مشکلات شامل ادامه کاهش فروش اپل در بازار چین و ثابت ماندن طراحی دستگاه می‌شود که بر ذهنیت کاربران برای نبود تغییرات اساسی تاثیر گذاشته است.

در گزارش دیگری از تحلیلگران بارکلیز (Barclays) آمده است آیفون ۱۶ به ارتقا قابل توجهی مجهز نشده و مشتریان علاقه‌ای به خرید جدیدترین نسل گوشی اپل نخواهند داشت. در ادامه با درنظر گرفتن کاهش قیمت آیفون ۱۵ پس از عرضه آیفون ۱۶ ممکن است فروش نسل قبل افزایش یافته و آمار فروش اپل در سال ۲۰۲۴ ضربه بزرگی ببیند.

علاوه بر این، هنوز مشخص نیست اپل چه اقداماتی برای افزودن هوش مصنوعی مولد در آیفون ۱۶ انجام داده است و ممکن است اپل به‌دلیل برخی تغییرات مانند ارتقا سیری برای آسان‌تر شدن دسترسی به دستیار هوش مصنوعی ممکن است به اندازه بقیه رقبا این مقوله را جدی نگیرد. البته گزارش‌هایی مبنی‌بر توسعه هوش مصنوعی رقیب ChatGPT به‌نام «Apple GPT» منتشر شده که ممکن است در جریان کنفرانس سالانه جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) 2024 معرفی شود، بنابراین این مسئله می‌تواند در افزایش فروش آیفون ۱۶ نقش مستقیم و پررنگی ایفا کند.

درانتها یادآوری می‌شود هنوز زمان زیادی تا نهایی شدن تصمیمات درباره آیفون ۱۶ و آغاز تولید انبوه باقی مانده و در آینده با درز اطلاعات بیشتر ممکن است حتی پیش‌بینی‌های تحلیلگران معتبر مانند کو تغییر کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از این گزارش نتیجه‌گیری سریعی نداشته و منتظر اخبار بیشتر از سری آیفون ۱۶ باشید.

اخبار مرتبط: