یک منبع آگاه خبری گزارش داد مهندس ارشد سخت‌افزار اپل که سابقه طراحی و تولید محصولات مهم اپل را دارد به‌زودی این کمپانی بزرگ را پس‌از ۲۵ سال برای همیشه ترک می‌کند.

طی سال‌های اخیر، افراد بسیار تاثیرگذاری در اپل به‌دلایل مختلف این کمپانی بزرگ 3 تریلیون دلاری را ترک کردند تا بتوانند نبوغشان را سایر بخش‌های دنیای تکنولوژی به‌کار گیرند. اکنون مهندس ارشد سخت‌افزار اپل، DJ Novotney، پس‌از 25 سابقه کاری و نقشی اساسی در طراحی و توسعه محصولات مهم اپل به‌صورت کاملا بی‌حاشیه مسیرش را از کوپرتینویی‌ها جدا کرد تا بتواند در Rivian Automative مشغول به‌کار شود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این می‌پردازیم.

همان‌طورکه می‌دانید، تعدادی زیادی از مدیران و کارکنان اپل پس‌از دوره‌ای کوتاه‌مدت این کمپانی را برای مقاصد بلندپروازانه‌تری ترک کردند. بااین‌حال، DJ Novotney، پس‌از گذشت ۲۵ سال و یک‌سوم عمرش به‌یک‌باره تصمیم به ترک پستش در کمپانی اپل گرفت. نشریه بلومبرگ گزارش کرد DJ Novotney در طول 25 سابقه کاری روی چندین محصول کار کرد که بازخوردهای مثبتی در بازار جهانی به‌همراه داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آی‌پاد و چندین نسل از گوشی‌های آیفون اشاره کرد. همچنین، مدیر سابق سخت‌افزار اپل مسئولیت رهبری توسعه تبلت‌های آیپد را به‌عهده داشت و در معرفی اولین نسل ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ نقش مهمی را ایفا کرد.

علاوه‌براین، اپل به‌صورت مخفیانه روی خودرویی برقی کار می‌کند که به‌نام Titan Project شناخته می‌شود و نووتنی ازجمله مهندسانی بود که به‌عنوان فردی شاخص در این پروژه عظیم کار می‌کرد‌. شایعات تایید می‌کند Rivian Automative به‌دلیل سابقه کاری او در اپل و فعالیت اخیرش روی پروژه خودروی برقی این مهندس باسابقه را استخدام کرده تا بتواند از دانش وی نهایت استفاده را بکند؛ همچنین، برخی از کارشناسان براین‌باورند به‌دلیل توقف موقت پروژه تایتان، DJ Novotney تصمیم گرفت اواخر عمر کاری خودش را در مجموعه دیگری سپری کند، اما هیچ‌گونه اطلاعاتی ازسوی اپل یا شخص نووتنی تایید یا رد نشده‌است.

منابع خبری تایید می‌کنند DJ Novotney در مقصد جدیدش به‌عنوان مهندس ارشد برنامه‌های خودرویی منصوب خواهد شد. درخصوص خروج از کمپانی اپل، نووتنی روز جمعه با همکارانش صحبت کرد و اظهار داشت بسیار خوشحال است که به‌مدت 25 سال توانسته جمعی از خانواده بزرگ اپل باشد، اما قصد دارد در سال‌های پایانی دوره کاری تجربه جدیدی را در محیطی دیگر کسب کند؛ بنابراین به‌صورت کاملا دوستانه و بدون حاشیه کمپانی بزرگ اپل را ترک خواهد کرد.

درنهایت باید خاطرنشان کنیم DJ Novotney از معدود مدیرانی محسوب می‌شود که برای مدت‌زمان بسیار طولانی توانست در اپل به کارش ادامه دهد. پیش‌ازاین، طراح ارشد سابق اپل، Jonny Ive، مدت مشابهی را در اپل گذرانده بود، اما پس‌از ترک اپل شرکت خودش را به‌نام LoveFrom را افتتاح کرد تا بتواند با جمعی از طراحانش به آنچه می‌خواهد برسد. درحال حاضر، اطلاعات بیشتری درخصوص ترک مهندس ارشد سخت‌افزار اپل در دست نیست، اما به‌محض انتشار جزئیات بیشتر آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: