مدیر اجرایی جنرال موتور اعلام کرد به‌دلیل حواس‌پرتی رانندگان و برای حفظ امنیت آنها هنگام رانندگی، از این پس برنامه‌های Android Auto و CarPlay روی خودرو برقی این شرکت نصب نخواهد شد.

شرکت آمریکایی جنرال موتور قرار است در آینده از سری جدید خودرو برقی خود رونمایی کند، اما این سری یک تفاوت بزرگ با نسخه‌های قبلی دارند که شاید چندان برای خریداران خوشایند نباشد. از این پس برنامه‌های کارپلی (CarPlay) اپل و اندروید اتو (Android Auto) روی خودرو برقی جدید جنرال موتور نصب نخواهد شد. تا هرگونه سرگرمی هنگام رانندگی برای رانندگان وجود نداشته باشد و ایمنی سرنشینان بالاتر برود. البته این مسئله به معنی حذف تعداد زیادی از قابلیت‌ها خواهد بود.

تام بابیت، سرپرست محصولات اطلاعات سرگرم‌کننده (infotainment) در گفتگو با وب‌سایت خبری MotorTrend تاکید کرد که مشکلات متعددی در Android Auto و CarPlay وجود دارد که می‌تواند راننده را در معرض خطر قرار دهد. این مشکلات شامل سازگار نشدن گوشی با دستگاه و زمان پاسخ‌گویی کند پلتفرم می شود که ظاهرا حواس رانندگان را پرت می‌کند. همچنین بابیت مدعی است که رانندگان خودروهای هوشمند که امکان اتصال بین گوشی و خودرو آنها وجود دارد، کمتر از گوشی خود هنگام رانندگی استفاده می‌کنند. عجیب اینجاست که شرکت جنرال موتور هیچ آزمایشی را برای اثبات این مسئله انجام نداده است! همچنین مطلاعاتی وجود ندارد که نظر تام بابیت را اثبات کند.

جنرال موتور اپل کارپلی را کنار می گذارد

وی با استناد به داده‌های J.D.Power، مرکز جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات آمریکایی مدعی است که مالکان خودروها با هر ۲ پلتفرم مشکل دارند، البته کاربران به گوگل و اپل اعتراضی نداشته و خودرو ساز را مقصر می‌دانند. به‌نظر می‌رسد پشت تصمیم جنرال موتور دلیل دیگری وجود دارد و این شرکت می‌خواهد کنترل بیشتری روی داده‌های کاربران داشته باشد. بااین کار، شرکت آمریکایی می‌تواند اشتراک جدیدی برای جایگزین کردن خدمات کارپلی و اندروید اتو عرضه کرده تا بتواند راه جدیدی را برای کسب درآمد ایجاد کند. گفته شده این برنامه‌ها در خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ در دسترس خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا دلایل مدیر اجرایی جنرال موتور قانع‌کننده‌اند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: