به‌نقل از یک منبع خبری، پس از کالبدشکافی آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مشخص شد این گوشی‌های پرچمدار به تراشه مودم کوالکام X70 مجهز هستند که باعث سرعت بیشتر فناوری 5G با مصرف انرژی کمتر خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، سری آیفون ۱۵ پرو از تراشه پرچمدار و پیشرفته A17 Pro بهره می‌برد که عملکرد رایانشی و گرافیکی غیرقابل‌تصوری دارد؛ برای درک بهتر قدرت این پردازنده باید گفت قادر است بهترین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۳ مانند Resident Evil Remake 4 و Assassin's Creed Mirage را به‌راحتی با نرخ ۳۰ فریم برثانیه با پشتیبانی از رهگیری پرتوی اجرا کند. همچنین صدها قابلیت دیگر توسط تراشه A17 Pro به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه می‌کند؛ باوجوداین، یک کالبدشکافی توسط مهندس شرکت iFixit انجام شده که نشان می‌دهد از تراشه مودم کوالکام برای ارتباط بهتر استفاده شده است.

پیش‌از‌این، تصور کارشناسان برآن بود که اپل از مادربرد آیفون ۱۴ پرو در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ استفاده می‌کند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این کمپانی بزرگ مادربرد موردبحث را بازطراحی کرده و درکنار تراشه مودم کوالکام X70 برای آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌کارگرفته است. سال گذشته، سری آیفون ۱۴ از مودم کوالکام X65 استفاده کرد و این به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای نسل جدید آیفون‌ها خبر خوبی است.

۱۵ پرو از تراشه مودم کوالکام X70 پشتیبانی می‌کند

این خبر توسط مهندس ارشد شرکت تکنولوژی iFixit در شبکه اجتماعی توییتر X به‌اشتراگ گذاشته شد و نشان می‌دهد سری آيفون ۱۵ از تراشه مودم X70 استفاده می‌کند. این مودم درمقایسه‌با تراشه X65 از پیشرفت‌های سخت‌افزاری متعددی برخوردار است. باتوجه‌به تست‌های سرعت انجام شده در پایگاه Speedsmart این پردازنده می‌تواند فناوری ارتباطی 5G را با سرعت بهتر و پایدار ارائه کند؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، سرعت این مودم حدود ۲۴ درصد نسبت‌به سال گذشته بهبودیافته است.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد غول ساکن کوپرتینو روی توسعه تراشه مودم 5G اختصاصی کار می‌کند و قصد دارد وابستگی و ثبت سفارش مودم‌ها را از کوالکام در مقیاس بزرگی کاهش دهد. اگر به‌یاد داشته باشید، چنین روندی با توسعه تراشه‌های سیلیکونی آغاز شد و به‌صورت تدریجی استفاده از تراشه‌های اینتل در مک‌ها حذف شد و تنها از تراشه‌های داخلی برای تولید آیفون‌ها و مک‌ها استفاده می‌شود. هم‌اکنون تمام سری مک‌ها مبتنی‌بر پردازنده‌های اینتل با تراشه‌های سری M جایگزین شده‌اند.

علاوه‌براین، کمپانی اپل قصد دارد از نمایشگر‌های microLED داخلی استفاده کند و صفحه‌نمایش تمام محصولات اپل از این پنل‌ها به‌جای نمایشگرهای LPTO OLED سامسونگ به‌کارگرفته خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل واچ اولترا به‌عنوان اولین محصولی خواهد بود که در سال ۲۰۲۵ میلادی با نمایشگر microLED عرضه می‌شود؛ سپس سایر محصولات مانند آيفون، آیپد و مک‌ها به این‌نوع صفحه‌نمایش پیشرفته مجهز خواهند شد.

براساس آنچه پیش‌تر گفتیم، تراشه مودم X70 به‌دلیل فناوری پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند باعث بهره‌وری انرژی در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شود. کوالکام با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد اپل حداقل تا سال ۲۰۲۶ میلادی از مودم‌های 5G این کمپانی استفاده می‌کند و گزارشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی اپل در این بخش وجود ندارد. درحال‌حاضر، جزئیات بیشتری از روند توسعه مودم‌های اپل دردست نیست، اما به‌محض انتشار اطلاعات بیشتر آن‌ها را به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: