یک افشاگر سرشناس و برجسته توییتری با انتشار ویدئویی نشان داد قابلیت زوم آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس درحالت فیلم‌برداری پس از آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.0.3 با بهبود خیره‌کننده‌ای همراه است.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل با عرضه آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اعلام کرد کاربران اکوسیستم iOS می‌توانند از بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری و سیستم دوربین بهره‌مند شوند؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، این غول ساکن کوپرتینو به طرفداران خاصش گفت آیفونی که می‌خرند با نسل‌های گذشته تفاوت‌های چشمگیری دارد و می‌تواند تمام پردازش‌های رایانشی و گرافیکی را به‌خوبی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام دهد. تمام این قابلیت ‌به‌دلیل حضور تراشه‌ای تحت‌عنوان A17 Pro رخ می‌دهد که برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC تولید شده است.

سیستم دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس شامل سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو تتراپرسیم ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری می‌شود؛ برای آگاهی بهتر باید یادآور شویم به‌دلیل حجم بالای سنسورهای تله‌فوتو درون ماژول دوربین، شرکت‌های سازنده مانند اپل و سامسونگ از سنسورهای پریسم استفاده می‌کنند تا بتوانند با شکست نور آن را وارد لنز دوربین کرده و تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را به‌ثبت برسانند.

باوجوداین، نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ با دردسرهای عجیبی همراه بود که به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده بود. برای مثال، تست‌های بنچمارک یا کاربری شخصی نشان می‌داد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس پس از مدت‌زمان کوتاهی به‌شدت داغ می‌شوند؛ این وضع باعث شکایت گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی و تمسخر علاقه‌مندان به حوزه فناوری در یوتیوب یا توییتر X شد. کمپانی اپل به‌دلیل حجم شکایات به‌بررسی منبع مشکلات پرداخت و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به‌زودی با انتشار آپدیت نرم‌افزاری این نقص فنی را برطرف می‌کند.

اکنون دو روز از انتشار آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.0.3، افشاگر معروف چینی با نام مستعار، Ice Universe، کشف کرد قابلیت زوم آیفون ۱۵ پرو مکس بهبود یافته و برای اثبات این موضوع با اشتراک‌گذاری ویدئویی کوتاه نشان داد که این پرچمدار ۶.۷ اینچی اپل می‌تواند درحالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه زوم فوق‌العاده‌ای از 0.5X تا 15X را به‌راحتی و نرمی قابل‌توجهی ارائه دهد که برای درک بهتر این موضوع می‌توانید ویدئو را چندین بار تماشا کنید.

به‌نظر می‌رسد اپل با عرضه چنین قابلیتی در حالت فیلم‌برداری کمپانی سامسونگ را به‌چالش می‌کشد، چراکه طی سال‌های گذشته تمام دنیا این غول فناوری کره‌ای را به ارائه قابلیت سیستم دوربین با ویژگی‌های مافوق‌تصور می‌شناسند. باوجوداین، درحالی‌که گلکسی S23 اولترا از حالت فیلم‌برداری ۸K با نرخ ۲۴ فریم برثانیه و 4K با نرخ ۶۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند، اما به هیچ‌عنوان نمی‌تواند چنین ویژگی منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه دهد. البته باید یادآور شویم برای مقایسه دقیق‌تر و منصفانه‌تر لازم است چند ماهی را برای عرضه گلکسی S24 اولترا صبور باشیم.

اخبار مرتبط: