براساس تست‌های انجام شده، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس سرعت دانلود بیشتری روی اپراتورهای 5G دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

پس از گذشت چهار روز، اخبار و گزارش‌های متعددی درباره قابلیت‌های و ویژگی‌های مشخصات سخت‌افزاری سری آیفون ۱۵ به‌خصوص نسخه‌های پرو می‌شنویم که برخی از آن‌ها می‌تواند ما را شگفت‌زده کند. برای مثال، کاربران آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس می‌تواند از سرعت دانلود بسیار بیشتری نسبت‌به مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ یا نسل‌های قبل شوند که خبری بسیار خوب برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. طبق آخرین تست‌های سرعت، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو از بالاترین نرخ سرعت در اپراتورهای 5G بهره می‌برند که بسته‌به‌ پوشش اینترنتی کاربران متغیر خواهد بود.

براساس آخرین گزارش‌ها از داده‌های استخراج شده از فناوری ارتباطی 5G، به‌نظر می‌رسد که کاربران هنگام دانلود محتوای‌ رسانه‌ای یا استریم از افزایش سرعت چشمگیری برخوردار می شوند، اما مطمئنا این موضوع به پوشش اینترنت محلی کاربران بستگی خواهد داشت. سری جدید آیفون ۱۵ با مودم کوالکام اسنپدراگون X70 وارد بازار می‌شود که تست‌ها و بررسی‌های جدید نشان می‌دهد مدل‌های پرو درمقایسه با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از سرعت بالاتری بهره‌ می‌برند.

سرعت دانلود آیفون ۱۵ پرو روی همه اپراتورها

یک منبع خبری ادعا می‌کند که آیفون ۱۵ پرو سرعت دانلود بسیار بالایی دارد، اما باید توجه داشت که پشتیانی از فناوری ارتباطی 5G توسط اپراتوری‌های تلفن همراه در همه‌جای دنیا طبق استانداردهای جهانی پیش نمی‌رود. براین‌اساس، کاربران نباید انتظار سرعت دانلودی مطابق کشورهای اروپایی یا ایالات متحده آمریکا را داشته باشند. بااین‌‌حال، آیفون ۱۵ پرو می‌تواند در شرایط نامطلوب و پوشش اینترنتی ناپایدار نیز به بهبود سرعت دانلود محتوای رسانه‌ای کمک ویژه‌ای بکند.

درانتها یادآوری می‌شود که برخی خبرگزاری‌های حوزه فناوری اظهار می‌کنند که سری آیفون ۱۵ از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی برخوردار نیست و نیازی به پرداختن به این نسل وجود ندارد. اما نکته‌ای که باید درنظر گرفته آن است که سری آیفون ۱۵ از قابیت‌های گسترده‌ای پشتیباتی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به پردازنده گرافیکی و رهگیری پرتوی (Ray Tracing) اشاره کنیم. برای درک بهتر، رهگیری پرتوی تنها در سیستم‌های گیمینگ یافت می‌شود که باعث می‌شود نور تصویر بسیار شفاف‌تر و دقیق‌تر نمایان شود. درهمین‌راستا، فروش سری آيفون ۱۵ از روز گذشته شروع شده و توانسته رکوردهای جدید را به‌ثبت برساند.

اخبار مرتبط: