در جریان مراسم معرفی آيفون ۱۵، اپل اشاره کرد که قابلیت تعمیرپذیری در نسخه‌ پرو و پرو مکس بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از گذشته می‌شود.

هفته گذشته، اپل با برگزاری مراسمی تحت عنوان Wonderlust از سری آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد؛ این محصولات پرچمدار به‌دلیل داشتن ویژگی‌های خاص مورد استقبال گسترده طرفداران قرار گرفته و پیش‌فروش آن‌ها در وب‌سایت رسمی اپل هم‌اکنون آغاز شده است. همچنین، نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ درکنار ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده از قابلیت تعمیرپذیری بهتری بهره می‌برد که یکی از نقاط قوت در فروش آن خواهد بود.

سال گذشته، قابلیت تعمیرپذیری آسان برای آیفون ۱۴ استاندارد و آيفون ۱۴ پلاس معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد با هزینه‌ کم به‌راحتی گوشی‌های آسیب‌دیده‌شان را تعمیر کنند. در جریان مراسم واندرلاست، غول اهل کوپرتینو اعلام کرد که تعمیرپذیری آيفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس بسیار آسان شده و کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های کم برای تعمیر گوشی‌هایشان به‌نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

iPhone repair

به‌بیانی دقیق‌تر، اگر اتفاقی برای آیفون‌ ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس بیافتد که نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد، اپل با ۱۶۹ یا ۱۹۹ دلار آن را برای کاربران تعمیر می‌کند. درمقام مقایسه، هزینه تعمیر آيفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب ۴۹۹ و ۵۴۹ دلار است که تقریبا معادل نصف هزینه خرید گوشی به‌شمار می‌رود و کاربران ترجیح می‌دهند آن را تعمیر نکنند. اما اکنون نسخه‌های پرو با قابلیت‌های فراوان سخت‌افزاری با هزینه بسیار تعمیر می‌شود و احتمالا بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

علاوه‌براین، اگر به قابلیت‌های سخت‌افزاری و سیستم‌ دوربین آيفون ۱۵ پرو و پرو مکس توجه کنید متوجه می‌شوید که اپل این مدل‌های پیشرفته نسل جدید را با قیمت ارزان‌تر نسبت‌به گذشته عرضه می‌کند تا کاربران بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید سری آیفون ۱۵ از تاریخ بیست‌ودوم سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریور وارد بازار می‌شود، اما شایعات جدید تایید می‌کنند نسخه پرو مکس به‌دلیل تقاضای بالا کاربران حدود دو ماه در برخی کشورها مانند کانادا، چین و سنگاپور به‌تعویق می‌افتد.

اضافه کردن قابلیت تعمیرپذیری هرگز آسان نیست و اپل با بررسی‌ها و آزمایش‌های فراوان توانسته این ویژگی بسیار کاربردی را با هزینه‌ای بسیار کم دردسترس کاربران قرار دهد. نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ از قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای در بخش سخت‌افزاری بهره می‌برد که از مهم‌ترین آن ‌‌می‌توانیم به تراشه A17 Pro با معماری ۳ نانومتری با پشتیبانی از رهگیری پرتوی (Ray Tracing) اشاره کنیم که نسل جدید آيفون‌های پرو را به یک کنسول دستی تبدیل می‌کند و کاربران می‌تواند با آن بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی مانند Assassin's Creed Mirage و Resident Evil VIII Village را بازی کنند.

اخبار مرتبط: