شب گذشته پس از معرفی سری آيفون ۱۵ مشخص شد که نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ تنها با ۸ گیگابایت حافظه رم وارد بازار می‌شوند.

شایعات گذشته نشان می‌داند که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در دو پیکربندی با ۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت حافظه رم دردسترس کاربران قرار می‌گیرند. اما آخرین گزارش‌ها پس از برگزاری رویداد Wonderlust می‌گویند که غول ساکن کوپرتینو بدون درنظر گرفتن پیکبرندی حافظه داخلی، تمامی نسخه‌های پرو را به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌کند تا درکنار تراشه پیشرفته تراشه A17 Pro می‌تواند به‌عملکرد و سرعت بیشتر آیفون‌ها کمک کند.

امروز وب‌سایت خبری MacRumors، به‌نقل از یک کاربر در برنامه Xcode، اعلام کرد که فایل‌های جدیدی در این برنامه وجود دارند که نشان می‌دهد هر دو گوشی هوشمند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از ۸ گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهند شد. اما نسخه‌های استاندارد به‌دلیلی بهره‌مندی از تراشه‌ A16 بایونیک از ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند که عملکردی بهتر از نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ خواهند داشت، چراکه اپل دست به تقویت این تراشه زده است. افزایش میزان حافظه رم مزایای زیادی به‌کاربران آيفون می‌‌دهد به‌خصوص اینکه اپل به بهینه‌سازی نرم‌افزاری و مدیریت حافظه رم مشهور است.

به‌عبارتی د‌یگر، افزایش حافظه رم به ۸ گیگابایت به آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس اجازه می‌‌دهد تا برنامه‌های بیشتری را به‌صورت هم‌زمان برای مدت‌زمان طولانی‌تری درپس‌زمینه اجرا کنند. البته باید مزایای ۸ گیگابایت حافظه رم را در تست‌ها مشاهده کنیم تا ببینیم که عملکرد آن درمقابل دستگاه پرچمدار بازار مانند گلکسی اس ۲۳ اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه رم به‌چه‌صورت خواهد بود. کارشناسان و علاقه‌مندان به محصولات اپل امیدوارند که این میزان بتواند با دستگاه‌های اندرویدی ۱۶ گیگابایتی و ۲۴ گیگابایتی مقابله کند. البته به‌تازگی اخباری منتشر شد که سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی به‌دلیل استفاده از تراشه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی قصد دارند میزان حافظه رم را ۳۲ گیگابایت افزایش دهند.

آیفون ۱۵ پرو با تراشه A17 پرو

براساس آخرین گزارش‌ها، متوجه شدیم که آیفون ۱۵ پرو علی‌رغم بهره‌مندی از تراشه‌ای قدرت‌مند با پشتیانی از رهگیری پرتوی (Ray Tracing) از ظرفیت باتری مشابهی نسخه‌های آیفون ۱۴ استفاده می‌کند. البته باید گفت اپل میزان صرفه‌جویی انرژی را در تراشه A17 Pro افزایش داده که باعث می‌شود عمر باتری‌ آیفون‌های پرو نسل جدید بیشتر از نسل قبل شود. علاوه‌براین، اپل از استاندارد حافظه رم LPDDR5 برای ساخت آیفون‌ها استفاده می‌کند که انرژی بسیار کمتری را مصرف می‌کنند. داشتن اجزای اضافی می‌تواند انرژی بیشتری را درطول‌زمان مصرف کند که قطعا عمر باتری را کم می‌کند؛ اما این موضوع تنها پس از عرضه اولیه درتاریخ ۳۱ شهریور مشخص می‌شود.

آیفون‌ ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس حتی باوجود اضافه شدن ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب از برچسب قیمتی سال گذشته در ایالات متحده آمریکا برخوردار است؛ بدین معنا که آیفون ۱۵ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آيفون ۱۵ پرو مکس با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار برای پیکربندی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند. اما به‌نظر می‌رسد که قیمت‌ها در اروپا و آسیا با قیمت متفاوتی وارد بازار شود.

یادآوری می‌شود که سال گذشته آیفون ۱۴ پرو مکس با برچسب قیمتی ۱۰۹۹ عرضه شد، اما در آن زمان حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی وجود داشت که باعث می‌شد قیمت پایه ۱۰۰ ارزان‌تر باشد؛ اما اکنون با حذف شدن این پیکربندی و شروع عرضه آيفون‌های پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی شروع برچسب قیمتی نیز از ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. زمان پیش‌خرید سری آیفون ۱۵ از روز جمعه، ۱۵ سپتامبر برای کاربران در ایالات متحده آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط: